כסף וצרכנות

מהפכה בתחבורה הציבורית: נמצא הפתרון לשיבושי ה-GPS ברחבי הארץ

משרד התחבורה ויישומוני התשלום לתחבוה הציבורית מודיעים על פתרון לבעיות המיקום הקשות שמלוות את משתמשי התשלום הסלולארי בחודשים האחרונים. כך יתבצע התיקוף
שירה יום טוב | 
אפליקציות תשלום ותיקוף בתחבורה ציבורית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שיבושי ה-GPS מלווים אותנו מתחילת המלחמה, ובייחוד את תושבי הצפון, ומשפיעים על אפליקציות רבות המשתמשות בנתוני מיקום, בניהן אפליקציות הניווט והתשלום בתחבורה ציבורית. נוסעים המשתמשים באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית חווים לא פעם בעיות בתיקוף הכרטיס, בשל הצורה בה עובדות אפליקציות התיקוף, המסתמכות על אותו אות GPS המאתר אוטומטית את מיקום הנוסע. 
במשרד התחבורה היו מודעים לבעיה וכבר מספר חודשים עובדים על פתרון יעיל, יחד עם מפעילות האפליקציות, על מנת לאפשר לנוסעים לתקף את נסיעתם, גם ללא שימוש ב-GPS.
הפתרון שנבחר הוא בחירה ידנית של מיקום המשתמש בזמן שהוא עולה אל הנסיעה, כמו גם מיקום היעד אליו הוא נוסע. כאשר שירותי המיקום אינם זמינים, המשתמש יוכל לבחור בצורה ידנית את מיקום העליה שלו וגם יתבקש לכתוב את היעד בו הוא ירד מהנסיעה. בנסיעה באוטובוס יתבקשו הנוסעים לסרוק את מדבקת ה-QR ואז יתבקש לבחור את אזור הנסיעה והמרחק המתוכנן. ברכבת, יתבקשו הנוסעים רק לבחור את תחנת העלייה ותחנת הירידה.
שיבושי המיקום הביאו לבעיות תיקוף בחודשים האחרונים, ולהתנהלות שונה ממקום למקום. עבור משתמשי האפליקציות שעושים את רוב נסיעותיהם באיזורים עם שיבוש GPS, פעמים רבות נאלצו לנסוע ללא תיקוף, ובמקרים מסוימים לשלם באופן מלא על נסיעות באופן שמחסיר את הטבות הפרופיל או איחוד החוזים כפי שנעשהאוטומטית באפליקציות התשלום.
כעת, כאמור באפליקציות השונות צפויים לעדכן את שיטת התיקוף ולהוסיף אפשרות בחירה ידנית שתאפשר שימוש בכלל חלקי הארץ גם באיזור בו קיים שיבוש מיקום. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה