דיגיטל וטק

מטא פורשת מהמרוץ: מבטלת את הפרויקט שניסה להתחרות באפל

מטא עקפה קרוב מדי לשמש? בסמוך להשקת ה-Vision Pro של אפל, מטא החליטה להתחיל לעבוד על מוצר מתחרה שיהיה זול משמעותית. אך, לצד הדעיכה בהתלהבות  של ה-Vision Pro, מטא הבינה שמדובר בשאיפה לא ריאלית וביטלה את הפרויקט | כל הפרטים
עידו מור | 
מארק צוקרברג מנכ"ל מטא וטים קוק מנכ"ל אפל (צילום shutterstock, Christophe Licoppe)
בחודש נובמבר האחרון, בסמוך להשקת משקפי ה-AR של אפל ה-Vision Pro, מטא החלה לעבוד על משקפיים משלה שיתחרו בזה של אפל. הפרויקט כבר היה בשלבי פיתוח ובעיקר, היה אמור להציג אלטרנטיבה זולה למשקפיים של אפל שמחירם עומד נכון להיום על 3,500 דולר.
יש לציין שלא מדובר בפעם הראשונה שמטא מנסה להתחרות במוצר של אפל, ב-2022 היא השיקה את Meta Quest Pro עם תו מחיר של 1,500 דולר. למרות שהוא היה זול מה-Vision Pro, ה-Quest Pro לא הצליח במכירות.
הפיתוח כבר זכה לשם הקוד “La Jolla” והעבודה עליו התבצעה במחלקת Reality Labs שלה והמשקפיים של מטא היו אמורים להציג יכולות מתקדמות יותר בהשוואה אלו של ה-Quest 3 ובמקביל, הם היו אמורים להגיע עם תו מחיר נמוך יותר מזה של ה-Vision Pro של אפל. במטא תכננו להשיק את המוצר במהלך 2027, אך כעת עולה שהיא החליטה לסגת מהפרויקט השאפתני.
למרות שהכוונות של מטא היו טובות, הן לא היו ריאליות. לפי הדיווח שפורסם לראשונה ב-The Information, השאיפה במטא הייתה שהמחיר של המשקפיים יהיה נמוך מ-1,000 דולר. אך מנגד, על מנת לעמוד ביעד שלה ולהציג יכולות מתקדמות, היא צריכה לשלב במוצר רכיבים יקרים במיוחד בהם שיפור התצוגה על ידי שילוב פאנל מסוג microOLED, מה שמקשה עליה. 
ככול הנראה שהסיבה הנוספת לביטול הפרויקט הוא הירידה הדראסטית במכירות וההתלהבות מה-Vision Pro, מה שגרם גם לאפל עצמה להשהות את העבודה על הדגם הבא של משקפי ה-AR שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה