דיגיטל וטק

מכה לצופים ברחבי העולם: הסטרימינג החדש הוקפא

מהלומה לענקיות המדיה: שופטת פדרלית מקפיאה את השקת שירות הסטרימינג Venu Sports, שתוכנן להיות מושק במחיר של 42.99 דולר לחודש, היה אמור להציע לצרכנים גישה למגוון רחב של אירועי ספורט, כולל NFL, NBA, MLB, NHL, טניס, כדורגל, גולף, מרוצי NASCAR וקרבות UFC
מערכת ice | 
סטרימינג (צילום Shutterstock)
בהחלטה דרמטית שמטלטלת את עולם הסטרימינג הספורטיבי, שופטת פדרלית הטילה צו מניעה זמני על השקת Venu Sports, מיזם משותף של וורנר ברוס. דיסקברי, דיסני ופוקס קורפוריישן.
ההחלטה, שהתקבלה בעקבות תביעה של המתחרה הקטן יותר Fubo, מהווה מכה קשה לתוכניות של ענקיות המדיה לשלוט בשוק הסטרימינג הספורטיבי. השופטת מרגרט גרנט ציינה כי נראה שהמיזם המשותף עלול לפגוע משמעותית בתחרות ולהגביל את המסחר בשוק הרלוונטי.

Venu Sports, שתוכנן להיות מושק במחיר של 42.99 דולר לחודש, היה אמור להציע לצרכנים גישה למגוון רחב של אירועי ספורט, כולל NFL, NBA, MLB, NHL, טניס, כדורגל, גולף, מרוצי NASCAR וקרבות UFC. המיזם נתפס כניסיון של חברות המדיה המסורתיות להתמודד עם המעבר המתמשך של צרכנים מחבילות הכבלים המסורתיות לשירותי סטרימינג, תופעה שהואצה בעקבות עלייתה של נטפליקס.
התביעה של Fubo, שהוגשה בפברואר, טענה כי שלוש ענקיות המדיה מנסות לנצל את זכויות המדיה הספורטיביות שלהן כדי לדחוק החוצה מתחרים ולהשתלט על השוק באמצעות חבילה אחת שעלולה לפגוע בתחרות. החלטת השופטת מהווה ניצחון משמעותי ל-Fubo, שמניותיה זינקו ביותר מ-17% בעקבות הפרסום. דייוויד גנדלר, מייסד ומנכ"ל Fubo, הגדיר את ההחלטה כניצחון לא רק עבור החברה אלא גם עבור הצרכנים, וטען כי היא תסייע להבטיח גישה לשוק תחרותי יותר עם מגוון אפשרויות סטרימינג ספורטיביות.
בתגובה, הודיעו דיסני, פוקס ו-WBD (חברת האם של CNN) כי בכוונתן לערער על החלטת השופטת. החברות טוענות כי טיעוניה של Fubo שגויים הן מבחינה עובדתית והן מבחינה משפטית, וכי Venu Sports נועד להיות אפשרות פרו-תחרותית שמטרתה להגביר את בחירת הצרכן עבור מגזר צופים שאינו מקבל מענה מהאפשרויות הקיימות כיום. ההחלטה מדגישה את המתח המתמשך בין חדשנות וריכוז כוח בתעשיית המדיה, ומעלה שאלות מהותיות לגבי עתיד שוק הסטרימינג הספורטיבי והאיזון בין אינטרסים של תאגידי ענק לבין הגנה על תחרות ובחירת הצרכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה