דיגיטל וטק

כשה-AI מאיים על השוק: האם התחרות החופשית בסכנה?

הבינה המלאכותית משנה את כללי המשחק, אך לא תמיד לטובה. אלגוריתמים לקביעת מחירים מעוררים חששות כבדים מפני תיאום מחירים סמוי שפוגע בתחרות החופשית. עם תביעות משפטיות שהחלו להגיש בארצות הברית, עולה השאלה: האם ה-AI מקדם תחרות הוגנת או יוצר מצב דיסטופי של מחירים גבוהים לצרכנים?
רפאל בן זקרי | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עם התקדמות הבינה המלאכותית, יותר ויותר תעשיות מתחילות להשתמש באלגוריתמים מבוססי AI לקביעת מחירים, דבר שמעלה חשש מפני היווצרות מצב דיסטופי של תיאום מחירים על בסיס אלגוריתמי. דוגמה בולטת לכך היא חברת RealPage, שפיתחה תוכנה לניהול נכסי נדל"ן, ונמצאת כעת תחת שורה של תביעות בטענה שהיא מעורבת בקנוניה לתיאום מחירים בעזרת AI.
החששות גוברים מכיוון שחברות אמריקניות נוספות מתחילות לנקוט בשיטות דומות בתעשיות שונות כמו ביטוח בריאות, ייצור צמיגים, ועיבוד בשר. למרות שהחוק האמריקני כיום מעניש על תיאום מחירים בעונשי מאסר וקנסות גבוהים, קיים חשש שהאלגוריתמים יכולים ליצור התנהגות דמוית תיאום מחירים שתהיה כמעט בלתי אפשרית להוכחה ולתביעה במסגרת החוקים הקיימים.
בעוד שבערים כמו סן פרנסיסקו החלו לאסור על מכירה ושימוש בתוכנות שמשלבות נתונים סודיים לקביעת מחירים, עדיין לא ברור אם צעדים דומים יינקטו בערים אחרות. במידה ואלגוריתמים אלו יצליחו לחמוק מהביקורת המשפטית, מזהירים המומחים, אנו עלולים להיכנס לעידן של תיאום מחירים מאסיבי שיגרום לעלויות גבוהות לצרכנים לאורך זמן, במקום לתחרות על פיתוח מוצרים טובים יותר והורדת מחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה