כסף וצרכנות

רעידת אדמה בענף המזון: לקראת כתבי אישום בחשד לתיאום מחירים

הרשות לתחרות בסבב חקירות אחרונות לקראת הגשת כתבי אישום, בחשד לתיאום העלאת מחירים בין בכירי הענף
מערכת ice | 
עליות מחירים (צילום shutterstock)
המשבר הכלכלי העולמי, האינפלציה, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה - ישנם הרבה גורמים שהיוו כהסברים שכולנו שמענו על עליית מחירי המזון ועליית יוקר המחיה ככלל. אך ייתכן שהסיבה להעלאת המחירים מצד רשתות מזון הגדולות, היא הרבה יותר פשוטה - תיאום מחירים בינן. אם הדבר יתברר כנכון, מדובר על אחת השערוריות הכי גדולות בתולדות מדינת ישראל.
החקירה שנפתחה בנובמבר של שנה שעברה, עוסקת בני חשדות עיקריים: תיאום מחירים בין ספקיות המזון ותיאום מחירים בין רשתות המזון. מה שהצית משמעותית את להבת החקירה, הייתה הפשיטה של של הרשות לתחרות על משרדי שטראוס, שם התגלתה על שולחנו של ממונה על קשרי החוץ של החברה, שלומי שפר, מצגת עם השם "דיון בהעלאת מחירים יוני 2021", כאשר הפרט המעניין הוא - שהיא הייתה נעולה תחת הסיסמא המחשידה "דיפלומט".
במסגרת התהליכים, נחקרו תחת אזהרה בכירים רבים בענף וביניהם: למשרדי הרשות בירושלים ונחקרו באזהרה, נעם וימן, מנכ"ל ומבעלי השליטה ב"דיפלומט", אייל רביד מנכ"ל והבעלים של "ויקטורי", רמי לוי הבעלים של "רמי לוי שיווק השקמה", איתן יוחננוף מבעלי השליטה ב"יוחננוף", איציק אברכהן מ"שופרסל", אריה בוים הבעלים של "אושר עד", צביקה ויליגר בעלי "ויליפוד" וגיורא בר דעה המנכ"ל היוצא של שטראוס. בימים אלו כאמור, נערכות חקירות משלימות אחרונות, לקראת הגשת כתבי אישום.
עו"ד מיכל כהן, ראש רשות התחרות אמרה בנושא: "מעולם לא עשינו חקירה כדי לאיים, אלא כשיש חשד להפרה של חוק התחרות. זה נכון שזה התחיל ברעש גדול בתקשורת אבל החקירה נמשכת כל הזמן, גם כאשר אין רעידות אדמה. החוקרים ממשיכים לחקור בצורה מאוד אינטנסיבית. תפסנו המון מסמכים. כמות הדאטה שיש בכל מכשיר נייד היא גדולה ולוקח זמן לעבור על כולה. גם עכשיו יש חקירות פרונטליות במשרדי הרשות. עבירות על חוק התחרות בעיקר של תאום, שכוללת הרבה מאוד מעורבים, דורשת סינרגיה בין החוקרים. במהלך השנים התפתחו הדרכים שבהן אנשים הגיעו להסדרים, השיטות השתכללו. אני שמחה לומר שבתי המשפט מכירים בחומרה של העברות האלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה