דיגיטל וטק

פריצת דרך: סנדיסק מציגה כרטיס זיכרון בנפח עצום

חברת SanDisk הכריזה על כרטיס הזיכרון הראשון בעולם בנפח 8 טרה-בייט, לצד כרטיס microSD בנפח 4 טרה-בייט, המיועד למצלמות וקונסולות משחקים. עם נפח אחסון מרשים, הכרטיסים החדשים מציעים פתרון מתקדם, אך מהירות העברת הנתונים והסיכון לאובדן הנתונים מעוררים שאלות
רפאל בן זקרי | 
סנדיסק (צילום Shutterstock)
חברת SanDisk, שבבעלות Western Digital, הכריזה על כרטיס הזיכרון הראשון בעולם בנפח 8 טרה-בייט, לצד כרטיס microSD בנפח 4 טרה-בייט, המיועד לשימוש במכשירים כמו מצלמות וקונסולות משחקים.
הכרטיס בנפח 8TB מאפשר צילום של כ-165,000 קבצי RAW ברזולוציה של 24 מגה-פיקסל, דבר המציע גמישות יצירתית עצומה, כאשר כרטיס ה-microSD בנפח 4TB מסוגל לאחסן מעל 660 משחקים בנפח של 12GB כל אחד.
הכרזות אלו מגיעות לאחר ש-Western Digital השיקה את כרטיס ה-SD הראשון בנפח 4TB מוקדם יותר השנה, והן מסמנות פריצת דרך בתחום האחסון הדיגיטלי הנייד. עם זאת, ישנם מספר סייגים לכרטיסים החדשים. הם תומכים בתקני UHS-I בלבד, מה שאומר שהם איטיים יותר מבחינת מהירות העברת נתונים בהשוואה לכרטיסים בתקן UHS-II. בנוסף, עדיין לא ידוע מה תהיה רמת המהירות (V classification) שלהם, או מחירם בפועל.
אמנם כרטיסי הזיכרון החדשים מציעים נפח אחסון מרשים, אך קיימת גם דאגה לגבי סיכון לאובדן או כשל בכרטיס. למרות היתרונות שבשימוש בכרטיס בנפח גדול כל כך, רבים עשויים להעדיף לפזר את הנתונים שלהם על פני מספר כרטיסים קטנים יותר כדי להפחית את הסיכון באובדן נתונים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה