דיגיטל וטק

רגע לפני ההכרזה: נחשף שמה של מערכת הבינה המלאכותית של אפל

בכנס המפתחים השנתי שלה מחר, אפל תחשוף את "Apple Intelligence" ותציג תכונות חדשות בתחום הבינה המלאכותית. המערכת תציע צ'אטבוט חדש ושיפורים לעוזרת האישית סירי, תוך שמירה על פרטיות המשתמשים ושכבת אבטחה משמעותית
רפאל בן זקרי | 
אפל ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
אפל מתכוננת להכרזה על כניסתה לתחום הבינה המלאכותית כבר מחר (שני), בכנס המפתחים השנתי שלה, ה-WWDC. כעת, אנחנו יודעים שאפל תכנה את המעטפת החדשה הזו בשם "Apple Intelligence", ולא בהכרח תתייג אותה כ-"AI".
לפי דיווח שפורסם בבלומברג, בנוסף לתכונות בינה מלאכותית חדשות שיגיעו לגרסאות הבטא של אפליקציות האייפון והאייפד השונות, המערכת תציע גישה לצ'אטבוט חדש בדומה ל-ChatGPT, שיופעל על ידי OpenAI. בנוסף, אפל לא תתמקד בתכונות בינה מלאכותית כמו יצירת תמונות או וידאו, אלא תתמקד ביכולות כמו סיכום טקסט, הצעות לתגובות, ושיפור היכולות של העוזרת האישית סירי, שמעתה תוכל לשלוט באפליקציות נוספות ולפנות לשימושים רחבים יותר.
כדי להפעיל את Apple intelligence, אפל תשתמש בטכנולוגיות שפיתחה בעצמה תוך שילוב בכלים של OpenAI, כחלק משיתוף הפעולה שנרקם בין השתיים. כדי לשמור על פרטיות המשתמש, המערכת תשתמש באלגוריתם שיקבע אם לעבד משימה מסוימת במכשיר עצמו או לשלוח אותה לשרת הנמצא בענן, כאשר מידע שיעובד בענן יקבל גם הוא שכבת אבטחה משמעותית כדי להבטיח אי דליפת נתונים. בנוסף, אפל לא תחייב את המשתמשים להשתמש בתכונות החדשות, והן יהיו נתונות לבחירה על ידי המשתמש.
הפרט המאכזב בסיפור, לכאורה, הוא רשימת המכשירים שבהם תתמוך Apple intelligence. רק משתמשים בעלי אייפון בגרסת ה-15 Pro ומעלה (אייפון 16, שיוכרז בסתיו) יוכלו להשתמש באופציות הבינה המלאכותית החדשות הללו, בעוד שמשתמשי האייפד והמקבוק יצטרכו להחזיק ברשותם דגמים המכילים את המעבד M1 ומעלה.
כנס המפתחים של הענקית מקופרטינו, שייערך מחר בשעה 20:00 שעון ישראל, צפוי להביא איתו מגוון שיפורים למערכות ההפעלה של אפל, כולל הכרזה על iOS 18. לפי אנליסטים שונים, הכניסה של אפל לתחום הבינה המלאכותית תאפשר לה לעקוף את אנבידיה בשווי המניות שלה, ואף לשבור שיאים חדשים בשווי השוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה