דיגיטל וטק

זה מספר הסטארטאפים הישראליים הפעילים בתחום הבינה המלאכותית

 לפי מחקר משותף ל-Google ישראל ומכון המחקר Rise Israel כ-2,300 סטארטאפים בתחום הבינה המלאכותית פעילים היום בישראל
מערכת ice | 
סטארט-אפ (צילום pexels)
מזה זמן רב שישראל ידועה כ"אומת הסטארטאפ", וגם כשמדובר בבינה מלאכותית, ישראל עושה זאת שוב.  כ-2,300 סטארטאפים בתחום הבינה המלאכותית פעילים היום בישראל, לפי מחקר משותף ל-Google ישראל ומכון המחקר Rise Israel (לשעבר SNPI). למעשה, מדובר בקרוב לרבע מחברות הטכנולוגיה הפעילות היום בישראל.
מדינת ישראל כבר ידועה כמדינה עם המספר הגבוה ביותר בעולם של חברות סטארטאפ לנפש. ההייטק הישראלי מתאפיין ברמה גבוהה של חדשנות, תחרות בריאה, יוצאות ממנו טכנולוגיות המשבשות שווקים קיימים, או יוצרות שווקים חדשים. כל זאת, לצד יכולת טיפוח של קהילה מדהימה של טאלנטים טכנולוגיים. 
סצנת הסטארטאפ הישראלית תמיד הייתה ידועה בפריסה שלה על פני מספר רב של סקטורים, וגיוון בין התחומים. זה נכון גם בתחום הבינה המלאכותית, כשאנחנו פוגשים סטארטאפים ישראלים מובילים המתמקדים בטכנולוגיית בינה מלאכותית ופעילים במגוון רחב של קטגוריות וורטיקלים.
לדוגמא, Pinecone המובילה את תחום מסד הנתונים הוקטורי; AI21 שולטת בתוכן יצירתי ובמערכות בינה מלאכותית לאינטראקציה של נתונים בארגונים; Lightricks שמכירה את כל השיטות ליצירת תוכן יצירתי, והפיכת טקסט לוידיאו; AUI שמתמחה בעיבוד שפה טבעית לצא'ט שירות הלקוחות; ו- Tabnine המובילה בסיוע בכתיבת קוד.
Google Cloud מסייעת בבנייתם של אותם מיזמי בינה מלאכותית גם באמצעות ההשקה של אזור הענן (Region) בתל אביב, לפני כשנה וחצי, והגדלת יכולת האחסון של הדאטה הנאגר של Gemini Imagen, וממשקים המקושרים ל-Vertex AI. מוקדם יותר השנה, הודענו על השקת קרן חדשה, Google AI Startup בהיקף של כ-4 מיליון דולר, שנועדה להעניק פרסים ללא מימון, לסטארטאפים מקומיים שקיבלו מימון מערוץ המענקים המהיר של רשות החדשנות הישראלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה