דיגיטל וטק

ישראל תספק מיירטי כיפת ברזל לארה"ב: מי ייצר את הכלים החכמים?

חברת רפאל הישראלית תייצר 80 טמי"רים עבור המארינס בסכום המוערך בכ-16 מיליון דולר. ב-2025 צפויה האספקה לגדול ל-240 מיירטים, שחלקם כבר ייוצר במפעל החדש שמקימות בארקנסו רפאל ושותפתה האמריקנית ריית'און. שנה לאחר מכן המערכת תוכרז כמבצעית
מערכת ice | 
כיפת ברזל (צילום רפאל, freepik)
חיל הנחתים האמריקני מתקדם בימים אלו בתוכניתו להצטייד במיירטי מערכת כיפת ברזל הישראלית. רפאל תייצר 80 טמי"רים עבור המארינס בסכום המוערך בכ-16 מיליון דולר, בשעה שהיא מאיצה את קצב ייצור טילי הטמי"ר כולו על מנת לחדש את מחסני צה"ל בעקבות המלחמה המתמשכת בדרום ובצפון.
80 הטילים שיועברו לארה"ב הם כמות ראשונית שתשמש את זרוע ההתערבות המהירה של ארה"ב לניסויים ואימונים. ב-2025 צפויה האספקה לגדול ל-240 מיירטים, שחלקם כבר ייוצר במפעל החדש שמקימות בארקנסו רפאל ושותפתה האמריקנית ריית'און, שבו ייוצרו עיקר המיירטים עבור המארינס, וייתכן שגם עבור לקוחות זרים אחרים.
 
ב-2026 צפויים המארינס להכריז על המערכת כמבצעית, עם הזמנה ל-2,000 מיירטים. בניגוד לחיל האוויר הישראלי, המארינס צפויים להציב את משגרי הטמי"ר על משאיות כדי להגביר את הניידות שלהם, ויחברו אותה למערכות שליטה, ניהול קרב ומכ"ם אמריקנים, במקום אלה מתוצרת אלביט והתעשייה האווירית המשמשות את מערכת כיפת ברזל בתצורתה הישראלית.
לפי פרסומים בארה"ב הטמיר האמריקני לא יהיה זהה לחלוטין לזה הישראלי, ויותאם לדרישות המארינס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה