דיגיטל וטק

לאחר שהתבטא נגד ישראל: מנכ"ל Web Summit יחזור להוביל את הוועידה

פאדי קוסגרייב ישוב לכהן כמנכ"ל חברת ועידות הטכנולוגיה. בפוסט שכתב איש העסקים התייחס לעזיבה הזמנית כאל פסק זמן, לאחר שבעקבות דבריו סמוך ל-7 באוקטובר קומם עליו רבים בשל אמירותיו הנחרצות נגד ישראל. ציוציו הובילו בעבר לחרם של חברות ענק על הכנס, שנחשב לאחד האירועים החשובים באירופה
מערכת ice | 
פאדי קוסגרייב (צילום ויקיפדיה- Web Summit)
מנכ"ל ועידת הטכנולוגיה לשעבר Web Summit, פאדי קוסגרייב, הודיע אמש (שני) בחשבון הלינקדאין שלו כי הוא חוזר לתפקידו כמנכ"ל חברת ועידות הטכנולוגיה. קוסגרייב, אחד ממייסדי מותג הוועידות הטכנולוגיות הגדול באירופה, התפטר מתפקידו כמנהל החברה באוקטובר לאחר שורת ציוצים אנטי ישראליים שהביאו לחרם נגד החברה.
בפוסט שכתב איש העסקים האירי הוא לא פירט על הסיבות שגרמו לו לעזוב את תפקידו ב-Web Summit, אלא התייחס לתקופה כאל פסק זמן שלקח. סביר מאוד שעל רקע השינוי החד בדעת הקהל באירופה ובעולם ביחס לישראל מאז תחילת המלחמה, קוסגרייב חש בטוח מספיק לשוב לתפקידו, פחות מחצי שנה אחרי שהתפטר.
 
לאחר ה-7 באוקטובר קוסגרייב פרסם שורת ציוצים אנטי-ישראליים הכוללים טענות לכך שישראל מבצעת פשעי מלחמה ועוברת על החוק הבין-לאומי. מאוחר יותר, טען כי אין פגיעה בעסקיו וסיפק התנצלות רפה. "אני נדהם מהשיח והפעולות מטעם כל כך הרבה מנהיגים מערביים וממשלות מערביות, כשממשלת אירלנד היא היוצאת מן הכלל שעושה לראשונה את הדבר הנכון. פשעי מלחמה הם פשעי מלחמה, בין הם מבוצעים על ידי בעלי ברית וכך צריך לקרוא להם", כתב קוסגרייב בחשבון הטוויטר שלו, כשהוא נהנה מתמיכתו של היזם האירי ששוהה בקטאר ומהדהד את מסריו הפרו-פלסטיניים.
ציוציו של קוסגרייב הובילו לביטולים של נאומים מתוכננים בוועידה של Web Summit על ידי יזמים ישראלים כמו אורי גושן, מנכ"ל AI21 Labs, ואסף רפפורט, מנכ"ל Wiz. בהמשך הודיעו שורה של משקיעים ואנשי טכנולוגיה כמו גרי טאן, נשיא ומנכ"ל Y Combinator, ומשקיעים בולטים בקרנות הון סיכון מובילות כמו פאונדרס פאנד, סקויה, אנדריסן הורוביץ ואקסל כי לא ישתתפו בוועידה.
לאחר ביטולי ההשתתפות, הודיעו גם החברות אמזון, מטא, אינטל וגוגל כי הן מסירות את חסותן ממנה, מה שהיה הצעד המשמעותי ביותר נגד החברה. בעקבות האירועים האלה פירסם פיקוסגרייב התנצלות, מחק חלק מציוצים שלו וכתב כי "אני תומך חד-משמעית בזכותה של ישראל להתקיים ולהגן על עצמה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה