השוק

סערת Web Summit 2023: אינטל וסימנס ביטלו את השתתפותן

שתי ענקיות הטק החליטו למשוך את חסותן מהוועידה בעקבות דבריו הפרו-פלסטיניים של היזם האירי שעומד מאחוריה, פאדי קוסגרייב. איש העסקים טען כי במסגרת המלחמה בעזה ישראל מבצעת פשעי מלחמה - ואף התרברב באמירותיו. המהלך של החברות מהווה פגיעה אנושה בעסקיו
מערכת ice | 
אינטל (צילום Magma Images ,shutterstock)
פאדי קוסגרייב, היזם של כנס הטכנולוגיה והיזמות הגדול בעולם Web Summit 2023, פרסם שורת ציוצים אנטי-ישראליים הכוללים טענות לכך שישראל מבצעת פשעי מלחמה ועוברת על החוק הבין-לאומי. מאוחר יותר, טען כי אין פגיעה בעסקיו וסיפק התנצלות רפה. אלא שאמש (חמישי) קוסגרייב התבשר על פגיעה ניכרת ביוזמותיו: שתי נותנות החסות הראשיות, אינטל וסימנס, הודיעו על פרישתן ממנו. 
"אני נדהם מהשיח והפעולות מטעם כל כך הרבה מנהיגים מערביים וממשלות מערביות, כשממשלת אירלנד היא היוצאת מן הכלל שעושה לראשונה את הדבר הנכון. פשעי מלחמה הם פשעי מלחמה, בין הם מבוצעים על ידי בעלי ברית וכך צריך לקרוא להם", כתב קוסגרייב בחשבון הטוויטר שלו, כשהוא נהנה מתמיכתו של היזם האירי ששוהה בקטאר ומהדהד את מסריו הפרו-פלסטיניים.
קטאר היא בית עבור כמה מראשי חמאס הגדולים ביותר והיא גם מארחת של הכנסים המשניים השנתיים של Web Summit. רבים מטעם הנסיכות לוקחים חלק בארגון הוועידה. דבריו של קוסגרייב עוררו סערה בקרב עולם הטק. דוברים ישראלים שהיו אמורים לנכוח בכנס לא יגיעו אליו. ראשונת המבטלות הייתה Deel ואחריה KPMG ישראל, בהמשך Wiz הודיעה כי היא מושכת את השתתפותה, וגם נשיא YC ודוברים מסטארט-אפים נוספים. 
למרות התנצלותו, המשיך קוסגרייב לדבר על פשעי המלחמה שישראל עלולה לדבריו לחולל בעזה והתרברב במספר הנרשמים דווקא לאחר דברי הבלע הפרו-פלסטיניים שלו. אלא שבעקבות הפרסומים, אינטל הודיעה על ביטול חסותה לכנס והשתתפותה בו. אינטל היא המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי ומעורבת רבות באקו-סיסטם של השוק עם השקעות ורכישות.
 
המבטלת השנייה היא סימנס, אלא שהאחרונה עדיין מופיעה בעמוד החסויות של הוועידה. מבדיקת גיקטיים עולה כי החברה אכן הסירה את השתתפותה מהאירוע המתוכנן: "בעקבות ההתפתחויות האחרונות סביב Web Summit, בחנו מחדש את המצב, והחלטנו שסימנס לא תשתתף בכנס הקרוב". לפי שעה, גוגל ואמזון נותנות אף הן חסות לכנס, וכעת ממתינים לראות כיצד הן צפויות לנהוג. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה