תרבות ופנאי

ספרו החדש של לאונרד כהן מגלה סודות חדשים על הזמר

בשורה משמחת למעריצי הזמר לאונרד כהן: החודש יצא הספר "הלהבה", הספר מאגד בתוכו אוסף נדיר של תכנים שטרם פורסמו הכוללים שירים, קטעי פרוזה, איורים והגיגים אותם אסף במהלך כל חייו 

מערכת ice |  1
לאונרד כהן (צילום ויקיפדיה)
הספר "הלהבה" שאותו תרגם לעברית אסף גברון, הוא אוסף של שירים, יומנים, התכתבויות ואיורים של הזמר והמשורר לאונרד כהן. כהן, היה יהודי שהתעסק בין היתר במהות, נשמה ויהדות. לכן, ספרו כ"כ רלוונטי גם לתקופה הנוכחית. 
הסופר אסף גברון שתרגם את הספר, אמר בראיון ל"כלכליסט": "אני מתחבר לעולם התוכן של לאונרד כהן, שהוא מאוד גברי, יש בו כנות ביחס שלו ליצירה, לכתיבה, להצלחה ואי־הצלחה". 
עוד הוסיף: "זו לא בדיוק צניעות כי הוא מדבר על המגלומניה, אבל גם בזה הוא כן. הוא כתב את הספר בשנים שידע שהוא הולך למות ומתייחס למוות, אבל הוא כתב גם על הילדות, על אמא שלו, על התקופה שחי ביוון"
הזמר האהוב נולד עשירה במונטריאול, קנדה. סבו ואבי-סבו היו נשיאי קהילת בית הכנסת "שער השמיים" בעיר. סבו, אף ייסד את עיתון ה"ג'ואיש טיימס" הקנדי. יהדותו של כהן ניכרת לכל אורך יצירתו.
כזכור, הזמר הלך לעולמו בגיל 82, לאחר שנפל ממיטתו באמצע הלילה בביתו בלוס אנג'לס. רוברט קורי,  מנהלו האישי אמר כי: "המוות היה פתאומי, בלתי צפוי ושלו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חשבתי שהיה חולה ונפטר ממחלה
    גל יה 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראיתי אותו מופיע ידוע שהיה קשור ליהדות אבל מצא מזור בבודהיזם סגפני בניגוד לסגנון חייו הפרוע יהי זכרו ברוך. תמיד עדיף לקרוא בשפת המקור
    סגור