תרבות ופנאי

עצוב: איש הקולנוע האהוב הלך לעולמו בגיל 97

נורמן ג'ואיסון שאמון על יצירות כמו "כנר על הגג", "מוכת ירח", "כחום הלילה", מת ביום שבת האחרון בביתו והוא בן 97. חיים טופול פרץ אצלו בסרט כנר על הגג
מערכת ice |  1
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
אבל בעולם התרבות העולמי. הבמאי הקנדי הידוע נורמן ג'ואיסון שאמון על יצירות כמו "כנר על הגג", "מוכת ירח", "כחום הלילה", מת ביום שבת האחרון בביתו והוא בן 97, לפי פרסום במגזין "דדליין".
ג'ואיסון זכה לקריירה בת יותר מארבעה עשורים, שהחלה אי שם בשנות השישים ועד תחילת המאה ה-21, היה מועמד לשבעה פרסי אוסקר במרוצת השנים, שלושה מהם לבמאי הטוב ביותר וארבעה לסרט הטוב ביותר, שביים.

בשנת 1971 הצטלבו דרכיו עם ישראל, כאשר ביים ב'כנר על הגג' את השחקן הישראלי חיים טופול, והם זכו ל-46 מועמדויות לאוסקר וזכו ב-12 פרסי אוסקר בסך הכל עבור היצירה המופלאה. בשנת 1999 זכה גם בפרס אירווינג ת'ולברג היוקרתי וכן שלושה פרסי אמי.
 
כמו כן, עוד בין סרטיו הבולטים שביים והפיק מאז שנות ה-60, כשהחל בקריירה שלו מאחורי הקלעים, ניתן למצוא את "השוד המושלם" בכיכובו של סטיב מקווין, "וצדק לכל" בכיכובו של אל פאצ'ינו", במקביל היו את "מוכת ירח" בכיכובם של שר וניקולס קייג' ו"הוריקן" בכיכובו של דנזל וושינגטון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הספורט טוב לבריאות?
    ארווין קליין 01/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תראו מה זה: במאי קולנוע קנדי מן המפורסמים בעולם (כנר על הגג ועוד), הלך לעולמו בגיל 97 ואילו חלוץ נבחרת הכדורגל האיטלקית, מלך השערים של כל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 79. נו אז ספורט לא בהכרח גורם לאריכות ימים, בדיוק ההפך...
    סגור