תרבות ופנאי

איש התרבות והבמאי האהוב דן בירון הלך לעולמו

הבמאי והעיתונאי, דן בירון הלך לעולמו היום והוא בן 84. בירון, מוותיקי השידור הציבורי היה אחראי על היצירות הטלוויזיוניות: "סיבה למסיבה", "ניקוי ראש", "הופה היי" ועוד. בנוסף, הוא היה יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים. הוא השאיר אחריו אישה ושני ילדים

מערכת ice | 
דן בירון (צילום עלה ירוק)
היום (ראשון), הלך לעולמו איש התרבות דן בירון, נולד וגדל בירושלים. בתחילת הקריירה שלו הוא שימש כעורך תוכניות ב"קול ישראל". עם הקמתה של הטלוויזיה הישראלית, הוא הפיק, וביים את התוכניות: "שמיניות באוויר", "סיבה למסיבה", "ניקוי ראש", "עוד להיט", "ארץ טרופית יפה", "שבט כהן", "עמק הנהר האדום", "גזוז", "פעם אחת", "פוליטיקה" ועוד.
בנוסף, בירון הפיק וביים קונצרטים ואירועי בידור. במהלך השנים זכה בפרסים בינלאומיים וישראלים לבימוי ואף שימש כיו"ר אגודת העיתונאים בירושלים. בשנת 1960, הצטרף ללהקת הסטודנטים ירושלים כאקורדיוניסט ומאז ועד יומו האחרון, היה גם מנהלה המוזיקלי של הלהקה. במסגרת הלהקה ייצג דן בירון את ישראל במאות פסטיבלי פולקלור ברחבי העולם.
בראיון לזמן ירושלים לפני מספר שנים אמר בירון על הקריירה הענפה שלו: "אני בטלוויזיה הישראלית מהיום שהקימו אותה, זלגתי לשם מהרדיו עם אשתי. עבדתי שם בכל התפקידים האפשריים כי נורא רציתי ללמוד את כל המקצועות שם, זה ריתק אותי. די מהר הפכתי לכתב בחדשות ומיד נהייתי מפיק ואחר כך גם במאי ועשיתי את תכנית הבידור הראשונה שעשו אי פעם". 
בירון, שהתגורר כאמור בירושלים, הציג בשנת 2008 בבחירות לרשויות המקומיות, את מועמדותו לראשות העיר, כראש רשימת "עלה ירוק - ירושלים של כולם". בירון היה נשוי לאשת הטלוויזיה שרי רז ואב לשניים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה