תרבות ופנאי

בצל המלחמה: גל גדות בירכה את הצופים בפסטיבל הקולנוע היהודי

השבוע נפתח פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2023. בערב הפתיחה הוקרנו דברי ברכה של לא אחרת מאשר השחקנית גל גדות: "הזהות היהודית היא זו שמעצימה אותנו. שהיחד שלנו יביא הרבה אור וביטחון", כך אמרה

מערכת ice | 
גל גדות במאמצי ההסברה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, יוטיוב/ The Late Late Show with James Corden)
שבוע הקולנוע היהודי ירושלים 2023, מציין את שנתו ה-25, ומתקיים כמדי שנה בחג החנוכה, בתאריכים 9 עד 14 בדצמבר, בסינמטק ירושלים. השנה, ברוח התקופה, הסרטים יעסקו בזהות ובתרבות יהודית, אנטישמיות, שואה וחוסן אמנותי בצל המלחמה.
כמו כן, יוצגו תכנים המוקדשים לאירועי ה-7 באוקטובר בשילוב קטעי ארכיון מיישובי העוטף. בערב הפתיחה הוקרנו דברי ברכה מיוחדים מהשחקנית הישראלית, גל גדות: "שלום לכל באי ובאות שבוע הקולנוע היהודי בסינמטק ירושלים. נשמע לי זמן כל כך טוב ומתאים לשבוע כזה - שבוע קולנוע יהודי. חודשיים עברו מאז השבעה באוקטובר ואחת התחושות שמלוות את כולנו היא שדווקא הזהות היהודית שלנו היא זו שמעצימה אותנו".
עוד הוסיפה ואמרה: "כולנו מתחזקים בשייכות הזו, באהבה שבה, הגאווה שבה, השמחה שבה, הנחמה שבה, הערכים שלה והלב הטוב - זה היהודי שיכול לכל קושי ומצוקה. אני מאחלת לכם שיהיה שבוע קולנוע יהודי מהנה של סרטים מכל העולם, של מפגשים עם יוצרות ויוצרים מהארץ ומחול וגם מתערוכה מיוחדת. חג שמח לכולנו, שהיחד שלנו יביא הרבה אור וביטחון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה