תרבות ופנאי

השחקן האהוב ששכל את בנו: "הוא לא נפל לשווא"

השחקן הוותיק והאהוב שלמה וישינסקי, ששכל את בנו ליאור ז"ל, שנפל במהלך פעילות מבצעית בציר פילדלפי ב-2004, התייחס לשימוש בשמו של בנו במיצג 'לשווא' של מחאת המשפחות השכולות במסגרת המחאה ברחוב קפלן: "זה מאוד הכעיס אותי ואת אימא שלו. זה היה צעד אחד יותר מדי רחוק. בני לא נלחם ולא נפל לשווא. היום לו היה לי ילד לפני גיוס, לא הייתי נותן לו להתגייס, זו לא ממשלה דמוקרטית"
מערכת ice |  2
הפגנה בקפלן (צילום פלאש 90)
שחקן הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון הוותיק והאהוב, שלמה וישינסקי, אשר מוכר בעיקר מתפקידיו בסדרה 'החיים זה לא הכל' ובסרטים רבים, ביניהם גם 'תעלת בלאומילך', 'קזבלן', 'מבצע יונתן' ו'המובטל בטיטו', אשר שכל בשנת 2004 את בנו ליאור ז"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו כלוחם בצה"ל בפעילות מבצעית בציר פילדלפי ברפיח, התייחס בזעם להופעת שמו של בנו במיצג 'לשווא' של מחאת המשפחות השכולות במסגרת המחאה ברחוב קפלן בתל אביב.
בראיון ל-ynet סיפר וישינסקי כך: "אני משתדל להגיע בכל שבוע לקפלן, אני ממש 'מת' על החקיקה. ראש הממשלה שבוי, יש שם שרים שהם פושעים לשעבר, והיום אחראים על הפשע. לא רק כועסים עלינו בעולם על בן גביר, אלא גם צוחקים עלינו. ראיתי את השם של בני ולידו את הכיתוב 'לשווא'. זה מאוד הכעיס אותי ואת אימא שלו. זה היה צעד אחד יותר מדי רחוק, ללא תאקט".

בראיון הבוקר (שני) לגאולה אבן סער ב'העולם הבוקר' ברשת 13 סיפר וישינסקי כך: "בני לא נלחם ולא נפל לשווא. היום לו היה לי ילד לפני גיוס, לא הייתי נותן לו להתגייס". גאולה אבן שאלה: "כשאתה שומע היום ילדים והורים אומרים, 'יודעים מה, אם זה ככה אז לא בטוח שאנחנו רוצים שהילדים שלנו יתגייסו וישרתו ביחידות קרביות', איך זה גורם לך להרגיש?". וישינסקי ענה: "אני יכול להבין אותם, בעיקר כשבן גביר נמצא שם ומחליט, אז בטח, גם אני הייתי אומר לילדים שלי לא להתגייס. זו לא ממשלה דמוקרטית", אבן ענתה: "אבל היא נבחרה בדרך דמוקרטית, יש לה 64 אצבעות", כאשר לכך השיב השחקן הוותיק: "את אומרת 'עדיין לא', אני אומר 'כבר לא' דמוקרטית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השמאל איבד את דרכו!! (ל"ת)
    מורן 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חמוד ומה חשבת לעצמך
    עופר 08/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמודי הרי ברור לכל חוץ מלכם אנרכיסטים מופרעים הרי זה רק עינין של זמן שההפגנות המופרעות סלכם יתהפכו עליכם. אתה וחבריך עדיין חיים באופוריה של ניצחון אבל חכו חכו
    סגור