תרבות ופנאי

כוכב 'מונטי פייתון' לא חושש מה-PC: "הסצנה לא תוסר"

הקומיקאי ג'ון קליז מוחה נגד הדיווחים על הסרת סצנה שלכאורה סאטירית נגד טרנסים. הסצנה, מתוך הסרט "בריאן כוכב עליון", מציגה גבר שמבקש זכות להיות אישה וללדת
מערכת ice | 
גון קליז (צילום shutterstock)
כוכב "מונטי פייתון" ואגדת הקומדיה הבריטית, ג'ון קליז, זעם בימים האחרונים על כך שדווח לכאורה כי הוא יסיר סצנה לא תקינה פוליטית מהקלאסיקה בהשתתפותו "בריאן כוכב עליון" כדי להימנע מפגיעה בקהילה הטרנסית.
בהצהרות האחרונות שצייץ בטוויטר, קליז טען שנכתב "דיווח לא נכון" שטען שהבדרן מתכנן לחתוך את סצינת "לורטה" המפורסמת לעיבוד בימתי בקרוב לסרט הסאטירה הקלאסי.
הוא תיקן את הדיווחים וטען שהוא רק דיבר על מה שאחרים יעצו לו לעשות עם הסצנה שעלולה להיות שנויה במחלוקת. הוא הצהיר שלו "אין כוונה" להסיר אותה.
הסצנה המדוברת מציגה דמות גברית מהקומדיה הבריטית משנת 1979 שאומרת למקורביו שהוא רוצה להיות אישה בשם "לורטה" ודורש את הזכות ללדת ילד. המומה, דמותו של קליז בסרט אומרת לגבר שהרעיון מגוחך, בעוד שגבר אחר מציע שכולם רק דוגלים בזכותו להולדת ילדים כדרך סמלית לעמוד בפני "דיכוי".

"אני רוצה להיות אישה...זו זכותי כגבר", טוענת הדמות בסצנה ההומוריסטית. הוא מוסיף, "אני רוצה ללדת תינוקות...זכותו של כל גבר ללדת תינוקות אם הוא רוצה אותם". לאחר המחאה של קליז, הדמות מצפצפת, "אל תדכא אותי!"
 
לפני מספר ימים דיווח ה"דיילי מייל" כי הסצינה מהסרט הקלאסי "צריכה לצאת" מהתסריט לעיבוד עתידי, לפי הקומיקאי. הרשת הבריטית ציטטה את הערותיו של קליז שנתן בהופעה האחרונה שציינה את המחלוקת אודות הסצנה. כשתיאר את החזרה האחרונה של "בריאן כוכב עליון" עם כמה שחקנים, הוא אמר, "בסוף, אמרתי לשחקנים האמריקאים: 'מה אתם חושבים?' והם אמרו: 'אנחנו אוהבים את התסריט, אבל לא יכולים לעשות את הדברים האלה על לורטה בימינו'".
הוא הוסיף, "אז הנה יש לך משהו שמעולם לא הייתה תלונה ב-40 שנה, ועכשיו פתאום אנחנו לא יכולים לעשות את זה כי זה יפגע באנשים. מה צריך לעשות עם זה?"
קליז כאמור, לא התכוון להסיר את הסצנה וכתב, "לפני כמה ימים דיברתי עם קהל מחוץ ללונדון. אמרתי להם שאני מעבד את 'בריאן' כדי שיוכל להפוך למופע במה (לא מחזמר). אמרתי שהיה לנו חזרה בניו יורק לפני שנה ושכל השחקנים - כמה מהם זוכי טוני - יעצו לי בתוקף לחתוך את סצינת לורטה. אין לי, כמובן, שום כוונה לעשות זאת".
לאחר מכן הוא קרא לתקשורת על כך שהשמיטה את ההקשר סביב טענותיו ואמר בנימה אופיינית, "'אז מישהו בקהל התקשר לעיתונאי ודיווח עליי בצורה שגויה. באופן מדהים אף אחד מהתקשורת הבריטית לא התקשר לבדוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה