תרבות ופנאי

שלמה ארצי שובר שתיקה: "מפחד וחרד, הארץ משנה את פניה"

בימים האחרונים ספג הזמר שלמה ארצי ביקורות על שאינו מביע עמדה לגבי הרפורמה המשפטית. הערב במהלך הופעתו בהיכל מנורה בת"א, אמר לקהל: "אני מפחד שייקחו לנו את הצביון שלנו, את מי שאנחנו, את מי שהיינו. שנאת חינם פילגה את עם ישראל". צפו בקטע
מערכת ice | 
שלמה ארצי (צילום נתי שוחט פלאש90)
אחרי שספג ביקורות מאמנים מדוע אינו משמיע את דעתו לגבי הרפורמה המשפטית, שבר הערב (חמישי) הזמר שלמה ארצי שתיקה ואמר: "אני מודאג מאבדן הצביון של המדינה".
במהלך הופעתו בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב, פנה ארצי לקהל ואמר: "זה כבר שבוע ימים שאני שומע מכל הכיוונים למה אני לא משמיע את קולי והאם אני מפחד להשמיע את קולי. קודם כל אני רוצה להגיד שאני מפחד וחרד ממה שקורה בארץ שמשנה את פניה. ואם אתם רוצים לדעת באמת ממה אני מפחד בלילה – מהקדוש ברוך הוא".

"ובאשר לקול שלי אם הוא נשמע או לא נשמע", אמר ארצי, "אני תמיד חשבתי שהדעות שלי והמחשבות שלי נמצאות עמוק בתוך השירים שלי. חשבתי שבגלל זה באתם היום כנראה, אבל אנחנו נמצאים בסיטואציה ואני באמת חרד מה יהיה איתנו, מהמהירות שזה קורה, מהשינויים, ואני מפחד שזה ייקח לנו את הצביון שלנו, מי שאנחנו, מי שהיינו ומי שנהיה. על איזה דמוקרטיה בסיסית ואנושית נאבקים פה כל כך הרבה אנשים. אני כל הזמן אומר לעצמי ששנאת חינם פילגה את עם ישראל לפני אלפיים שנה, וכדאי שנזכור את זה".
 
עוד המשיך ארצי: "אני בן אדם כותב שירים, שנים אני חי בכתיבת שירים. אז חוץ מהמילים חשובה מאוד גם המנגינה. בסוף נצטרך לדבר, אני מוכן לבוא לשם להגיש קפה אם רוצים, זבוב על הקיר, ליווי גיטרה, מה שאפשר. אין לנו מדינה אחרת".
בהמשך ציטט שלמה ארצי זמר צעיר שלפני כמעט 40 שנה ששר "'זו לא אותה המדינה. זה לא אותו הבית׳. אבל אין לנו מדינה אחרת״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה