תרבות ופנאי

מראה נדיר: טריגון ורוד נצפה לראשונה במפרץ אילת

פקח רשות הטבע והגנים שצלל במפרץ אילת הצליח לתעד השבוע שלושה דגי טריגון ורוד, הנחשבים נדירים בעולם
מערכת ice | 
טריגון במפרץ אילת (צילום עמרי עומסי רשות הטבע והגנים)
מבקר ימי נדיר במיוחד תועד השבוע במפרץ אילת: טריגון ורוד. מדובר ביצור ממשפחת יצורים ימיים סחוסיים בעלי גוף שטוח דלתוני או עגול, וכנפיים ענקיות, החיים קרוב לחוף ונפוצים במים טרופיים ברחבי העולם. את הטריגון תיעוד עומרי עומסי מרשות הטבע והגנים, המשמש כפקח של היחידה הימית במרחב אילת.
"אמש בסיור מתחת למים בחוף הצפוני במפרץ אילת ראיתי שלושה טריגונים ממין שלא פגשתי בעבר, בעלי גוף חלק בגוון חום ורוד כשהם נעים יחד בעומק חמישה מטרים מול חוף הדתיים באילת. הם היו גדולים ומרשימים", סיפר עומסי, "מעל 100 ס״מ, שחו יחדיו באינטראקציה מרשימה. מדובר בטריגון גדול ומרשים, המשתייך לטריגוני השוט, טריגון שהזנב שלהם ארוך במיוחד.
"תיעדתי ועקבתי אחריהם לראות שהם נעים בחופשיות מאחר ובאיזור זה מפרץ השמש מתבצעת פעילות דיג בחכות מהחוף וברשתות שמסכן את החיות הגדולות. הבנתי שמדובר בתצפית נדירה במפרץ אילת. לאחר בדיקה עם עדי ברש מעמותת כרישים בישראל שמחתי לגלות ולאשר כי מדובר בטריגון פחות מוכר בים סוף, המכונה טריגון ורוד״. 

"עד לאחרונה, הטריגון לא היה ידוע בכלל במי המפרץ, ובשנים האחרונות הגיעו כמה תצפיות בודדות", מציינת עדי ברש מעמותת כרישים. "בעולם כולו, קיים מעט מאוד מידע על המין ועל מצבו. הוא מוגדר כמין פגיע, כיוון שהוא נפוץ באזורים בהם קיים לחץ דיג גדול ובעיקר דיג מכוון לבטאים (חתולי ים). עם זאת, באוסטרליה הטריגון הורוד לא מוגדר בסכנה, כיוון שהדיג מנוהל היטב, וקיים שימוש במכשירים למניעת דיג של חיות גדולות. דיווחים של תצפיות מאילת מסייעים לנו ללמוד עוד על המינים הנדירים האלו, ולהבין את מצבם בים סוף".

ברשות הטבע והגנים מבקשים מכל מי שמבחין בחיית בר במצוקה לדווח מיד בטלפון המוקד – 3639*
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה