תרבות ופנאי

לברון ג'יימס ודרייק נתבעים: ייאלצו לשלם 10 מיליון דולר?

בשל גניבה לכאורה של זכויות על סרט המגולל את סיפורה של קבוצת הוקי שחורה, כוכב ה-NBA והראפר הקנדי עומדים בפני דרישה לפיצוי עתק
מערכת ice | 
לברון פליי (צילום אינסטגרם)
כוכב ה-NBA לברון ג'יימס והראפרים דרייק ופיוצ'ר מואשמים בתביעה חדשה שדורשת מהם פיצוי בגובה של 10 מיליון דולר בגין גניבת "זכויות הקניין הרוחני" לסרט - "Black Ice" - על ליגת ההוקי הישנה והמבודדת לשחקנים שחורים בקנדה. 
בילי האנטר, לשעבר ראש התאחדות שחקני ה-NBA הוותיק והתובע הפדרלי לשעבר, מבקש חלק מהרווחים מהסרט התיעודי וכן פיצויים של 10 מיליון דולר, בתלונה שהוגשה לבית המשפט העליון במדינת מנהטן שטוענת שהוא מחזיק בסרט הבלעדי. זכויות חוקיות להפקת כל סרט על ליגת ההוקי הצבעוני שהתקיימה מ-1895 עד שנות ה-30.

"בעוד שהנאשמים לברון ג'יימס, דרייק ומאבריק קרטר [שותפו העסקי של לברון] ידועים וידועים בינלאומיים בתחומי הכדורסל והמוזיקה שלהם, זה לא מעניק להם את הזכות לגנוב קניין רוחני של אחר", נכתב בתביעה שהגישה האנטר. באמצעות עורך דין, לארי האצ'ר.
בתביעה מאשים האנטר נאשמים שכוללים את אלוף ה-NBA ו-MVP ארבע פעמים ג'יימס ואת הזמר הקנדי וחברות הבידור שלהם בחתימת עסקה מאחורי גבו עם מחברי הספר שזכה לשבחים שהסרט התיעודי הוא מבוסס על - "קרח שחור: ההיסטוריה האבודה של ליגת ההוקי הצבעוני של הימיים, 1895 עד 1925".
התלונה טוענת שכאשר האנטר התעמת עם המחברים לאחר ששמע על עסקת הסרט "Black Ice" הנפרדת עם ג'יימס ודרייק, בני הזוג פוסטי "טענו במיוחד" כי "המיזם המתחרה" לא הפר את "הרישיון הבלעדי העולמי" שלו או את זכויות הסרט שלו, בגלל "הסרט התיעודי" היה שונה ולא הפר את ההסכם.
נציגי First Entertainment אמרו בשיחת Zoom שהם עובדים עם ג'יימס וחברת ספרינגהיל שלו כדי להשיג את הזכויות להפקת סרט תיעודי "Black Ice" וקיבלו מימון חלקי מקרן הקולנוע הקנדית עבור הפרויקט. אבל האנטר "הצהיר חד משמעית שזה פרויקט אישי שלו, ואין לו שום עניין למכור את האופציה הבלעדית שלו או כל חלק מזכויותיו" לאף אחד אחר, לפי התביעה.
האנטר, באמצעות עורך דינו, שלח אז מכתב הפרת חוזה לנאשמים ב-1 בנובמבר 2021, לאחר שראה כתבה בעיתונות הקנדית לפיה דרייק יהיה המפיק בפועל של הסרט התיעודי "Black Ice".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה