תרבות ופנאי

טרגדיה בחוף: מה גרם לדולפין למות בחוף בנתניה?

מנהל מרכז צבי הים ברט"ג הסביר: "דובר בדולפין ממין סטנלה מפוספסת. לצערי למרות שהובלנו את הפרט במהירות למרכז הצלה לא ניתן היה להציל אותו. סטנלה הוא מין של הים העמוק, וכאשר הוא מגיע לחוף משמעות הדבר היא שהוא חולה מאוד לכן אין להתקרב אליו"
מערכת ice |  3
חוף ים בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
כ-80 אלף מטיילים טיילו היום (שבת) בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ולא פחות מ-6,500 לנים נהנו מרשת חניוני הלילה בסוף שבוע האחרון. בין האתרים הבולטים היו הגן הלאומי גן השלושה (הסחנה)  עם כ-2,500 מטיילים בסך הכל.
עוד אתרים שזכו לביקוש רב מצד המטייל הישראלי היו הגן הלאומי קיסריה עם לא פחות מ-1,600 מטיילים, הגן הלאומי ירקון תל אפק ושמורת הטבע עין גדי עם כ-1,300 מבקרים בכל אחד מהאתרים. בחניוני הלילה בלטו הגנים הלאומיים עם אפשרויות הרחצה והשכשוך  אכזיב, מעיין חרוד, הבשור (אשכול), חורשת טל ואשקלון.  

מטיילים רבים בחרו לצאת אל הטבע עם כלים רב פעמיים. ברשות הטבע הגנים נערכים למטיילים רבים גם בימי החול בשבוע הקרוב עם מגוון פעילויות וסיורי ערב ושקיעה מיוחדים בגנים הלאומיים.
בצרוף מקרים מצער נפלט היום דולפין והובל למרכז הצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים בניסיון להציל אותו. ד״ר יניב לוי מנהל מרכז צבי ים ברשות הטבע והגנים הסביר: "בדיוק לפני שנה חילצנו מהים דולפין כשהוא נצפה קרוב לחוף ונראה במצוקה. גם השבת קפצתי בעקבות דיווח על דולפין שנצפה קרוב לחוף  פולג".
עוד הסביר: "מדובר בדולפין ממין סטנלה מפוספסת. לצערי למרות שהובלנו את הפרט במהירות למרכז הצלה לא ניתן היה להציל אותו. סטנלה הוא מין של הים העמוק, וכאשר הוא מגיע לחוף משמעות הדבר היא שהוא חולה מאוד לכן אין להתקרב אליו כאשר הוא שוחה בים, ובמידה שעלה לחוף לדווח למוקד רשות הטבע והגנים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    החוף הכי מזוהם במדינה
    מציאותי! 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלא חתיכות פלסטיק גרוסות במים איך לא ימות
    סגור
  • 2.
    הבין שהוא הולך לחיות עם טריפולים התאבד (ל"ת)
    ספרדי 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דולפין
    אילן 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמו לו מטען
    סגור