תרבות ופנאי

בגיל 47: קנייה ווסט מטיל פצצה - "אני פורש"

ווסט, שהתפרסם לא רק בזכות יצירתו המוזיקלית המהפכנית אלא גם בשל התנהגותו הבלתי צפויה והתבטאויותיו השערורייתיות, כתב לחברו: "אני פורש מליצור מוזיקה באופן מקצועי. לא בטוח מה עוד לעשות"
מערכת ice | 
קניה ווסט מפסיד (צילום shutterstock)
בעולם המוזיקה והבידור, מעטים הם האמנים שמצליחים לעורר סערות ודיונים כמו קניה ווסט. לאחרונה, הראפר והמפיק המוזיקלי הפופולרי הפתיע את מעריציו ואת תעשיית המוזיקה כולה עם הצהרה דרמטית על פרישה מיצירת מוזיקה מקצועית. ההודעה, שנחשפה בהתכתבות פרטית עם חברו הראפר ריצ' דה קיד, מעלה שאלות רבות לגבי עתידו של אחד האמנים המשפיעים והשנויים במחלוקת של המאה ה-21.
ווסט, שהתפרסם לא רק בזכות יצירתו המוזיקלית המהפכנית אלא גם בשל התנהגותו הבלתי צפויה והתבטאויותיו השערורייתיות, כתב לחברו: "אני פורש מליצור מוזיקה באופן מקצועי. לא בטוח מה עוד לעשות". תגובתו של ריצ' דה קיד, שהביע הפתעה ודאגה, משקפת את התחושה הרווחת בתעשייה - שקניה ווסט הוא כוח יצירתי שלא ניתן להחליף.

אולם, האם באמת מדובר בסוף דרכו המוזיקלית של ווסט? היסטוריית ההצהרות והמעשים הבלתי צפויים שלו מעלה ספקות לגבי רצינות כוונותיו. יתרה מזאת, העובדה שריצ' דה קיד כלל את ווסט באלבומו החדש מיד לאחר פרסום ההתכתבות, מרמזת על כך שייתכן ומדובר בפרובוקציה נוספת או בהחלטה רגעית.
עם זאת, אי אפשר להתעלם מהאתגרים שעמדו בפני ווסט בשנים האחרונות. ההתבטאויות האנטישמיות שלו גרמו לנזק משמעותי לקריירה ולמוניטין שלו, כולל אובדן חוזים מסחריים משמעותיים והתנערות של חלקים נרחבים בתעשיית הבידור. בנוסף, מיזמים שונים שלו הסתבכו בתביעות משפטיות, מה שמוסיף לחץ נוסף על האמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה