תרבות ופנאי

מיכאל ביטון: "יש המון לעג ובדיחות סביב דוד לוי אבל בסוף הוא היה דמות מופת"

ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) בריאיון ל-ice במלאת 30 ללכתו: "גזענות הייתה תמיד ולצערי גם היום יש גזענות לפעמים סמויה, לפעמים גלויה אבל לא צריך להתרגש ולהמשיך בקו ובדרך שהוביל דוד לוי על אף כל המלעיזים" 
דוד זולדן | 
חכ מיכאל ביטון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הפוליטיקאי והמנהיג המזרחי הבולט דוד לוי שהלך לעולמו בחודש שעבר השאיר אחריו מורשת ולגודל ההפתעה לא רק בקרב אנשי הליכוד והמחנה הלאומי.
בריאיון עם חבר הכנסת מיכאל ביטון, יו"ר הוועדה המיוחדת לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל ויו"ר ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון הוא מדבר על המורשת שהשאיר דוד לוי. ביטון שהיה בעברו השר לשוויון חברתי וכיהן כראש המועצה המקומית ירוחם מרגיש בנוח להזדהות עם לוי איש הליכוד ולגונן עליו מפני מכפישיו גם אם הוא ממפלגה יריבה ונדמה שבמקרה דנן רב המאחד על המפלג. 
מה המורשת של דוד לוי בעיניך?
"המורשת של דוד לוי בנם של עולים ממרוקו שעלה לארץ ולמד את המציאות והתבסס ופעל למען הציבורים בפריפריה ולמען המוחלשים והתנהג בצורה אצילית ומכובדת. זה דוגמא לאדם שנשאר בבית שאן כל חייו וקבע את גורלו ואת זהותו בעיר הזאת". 
האם דוד לוי עבר מסע דה לגיטימציה בחסות הסאטירה שלעגה למוצאו שפתו ותרבותו?
"יש המון לעג ובדיחות סביב דוד לוי אבל בסוף הוא היה דמות מופת שהתמידה בציבוריות הישראלית ודווקא במבט היסטורי לומדים להעריך אנשים יותר ממה שמעריכים אותם בזמן הווה. לוי גידל ילדים נפלאים שהלכו במורשת שלו - גם אורלי וגם ג'קי, שניהם היו חברי כנסת וגם אחיו מקסים. אתה רואה שהתודעה הציבורית שלו היא דבר גדול ואמיץ ואני חושב שזה היה פספוס שהוא לא התמנה לנשיא כי זה היה משלים את הסיפור. גזענות הייתה תמיד ולצערי גם היום יש גזענות לפעמים סמיה, לפעמים גלויה אבל לא צריך להתרגש ולהמשיל בקו ובדרך על אף כל המלעיזים". 
לכתבות נוספות בפרויקט לזכר דוד לוי - לחצו כאן
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה