תרבות ופנאי

"טהורה": סרט אימה שמשדרג את מעמדה של סידני סוויני

"רחוק מלהיות "סרט אימה מושלם" ולולא נוכחותה של סידני סוויני בספק אם היה זוכה לתשומת לב מרבית". אביב עגיב בביקורת קולנוע על סרט האימה החדש "טהורה", בכיכובה של כוכבת הסדרה "אופוריה"
מערכת ice | 
ביקורת סרט :טהורה (צילום פורום פילם)
"טהורה", שעלה בחמישי האחרון, הוא סרט אימה לא רע בכלל אך הגדולה שלו טמונה בשחקנית הראשית שלו – סידני סווני. נדמה כי אי אפשר לחמוק ממנה בשום סצנריו אחר.
אחר שכיכבה ב"הלוטוס הלבן", "אופוריה" ובשלל שוברי קופות, היא מגיעה כעת עם סרטה השלישי (!) מאז תחילת שנת 2024 והפעם, היא גם על תקן המפיקה של הסרט ובעלת הזכויות לתסריט. יש משהו מהפנט בנוכחות של סוויני שמזכיר מאוד את ריס ווית'רספון של אמצע המילניום ולא מן הנמנע שהיא בהחלט תלך בדרכה הן כשחקנית והן כמפיקה ואשת עסקים.
הפעם, בניגוד לקומדיה "רק לא אתה" שכיכבה בה  רק לפני כחודשיים, היא מציעה תצוגת משחק מבוהלת ומטרידה מאוד . במרכזו של "טהורה" , סידני מגלמת את ססיליה, נזירה אמריקאית שעקב טראומה שעברה , גמלה בליבה להפוך לנזירה. משכך, היא שמה פעמיה למנזר איטלקי חריג ומבודד למדי כדי להקדיש את חייה למי שהמזל לא שפר עליהם.
הרגע שהיא מגיעה למנזר היא בבחינת "דג מחוץ למים" ולא בכדי. משם כל קלישאה מוכרת בז'אנר פועלת מהרגע הראשון. הכל משתנה כאשר מי שהכריזה על עצמה חיי פרישות ולא ניהלה יחסים עם גברים , מתגלית במהרה כ"קדושה" וזאת לאחר שנגלה כי היא נושאת ברחמה היריון שמקורו "מהמשמים".
בנקודה הזו היא מוכרזת כמי שמתוכננת להפוך למריה הקדושה 2 ונלקחת תחת חסותה של הנזירה והאב טדסקי (הפרופוסור מ"בית הנייר"). ססיליה תגלה מהר מאוד שהיא חלק ממזימה חולנית ביותר שמשלבת בתוכה אלמנטים מהפולחן והדת הנוצרית ומתמקדת בטראומות הגדולות ביותר של אישה וגופה.
מהשלב הזה למעשה הסרט הופך לסרט הישרדות ומשלהב בתוכו סצינות מבעיתות ועיסוק באלמנטים של פריון , נצרות ונשיות. הסרט קורץ להמון קלאסיקות מוכרות כמו "הנזירה" , "אות משמיים" וכן "תינוקה של רוזמרי".
 
נקודת החוזק של הסרט היא קודם כל בתצוגת המשחק של סוויני שמוכיחה את היכולות שלה בז'אנר שעד כה לא התנסתה בו. בנוסף , הסרט כאימה מביא עמו רגעים מלחיצים ואף קשים לעיכול. צריך גם לומר שמי שנושא ההריונות רגיש אצלה צריכה לשקול אם לצפות בסרט הזה.

מתוך "טהורה". קרדיט: פורום פילם
ברגעיו המלחיצים הוא מצליח להבהיל ולייצר תחושת פאניקה והרבה מכך בזכות עבודת הסאונד שלו שעשויה היטב ומצליחה להיות אפקטיבית . הפספוס שלו לעומת זאת הוא בעבודה ש"טהורה" לא סרט נרטיבי והוא מתפרש על פני כמה וכמה תמות שונות. מנושא הנצאות ועד אנטומיה של אשה על גופה כלה בטראומות נשיות ואישיות. מוטב היה אם היה ספציפי יותר ומצליח להביא אמירה מקורית וייחודית. 

"טהורה" רחוק מלהיות "סרט אימה מושלם" ולולא נוכחותה של סידני סוויני בספק אם היה זוכה לתשומת לב מרבית. עם זאת, הוא כן מצליח להיות אלטרנטיבה ראויה לסרט אימה שעשוי לא רע בכלל ומשדרג את מעמדה של סידני סוויני שעושה בסרט הזה קפיצת מדרגה בקריירה ומסתמנת כמי שמצליחה להביא קהל ובכך לבסס את מעמדה בהוליווד כמותג מוביל וכשחקנית וורסטילית ומעניינת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה