תרבות ופנאי

סערת שיר האירוויזיון: זו התגובה המפתיעה מטעם שרת התרבות של גרמניה

ברקע החשש כי ישראל לא תשתתף באירוויזיון בעקבות השיר ש"מכיל מסרים פוליטיים" (לטענת איגוד השידור האירופי), שרת התרבות של גרמניה, קלאודיה רוט, התבטאה באופן נחרץ נגד הקריאות להחרמתה של ישראל ואמרה כי "מדובר באבסורד"
מערכת ice |  2
הזוכה בכוכב הבא עדן גולן (צילום פייסבוק/ הכוכב הבא, יוטיוב/ Eurovision Song Contest, שי פרנקו)
שרת התרבות של גרמניה, קלאודיה רוט, התבטאה באופן נחרץ נגד הקריאות להחרמת ישראל מהאירוויזיון עקב מלחמת חרבות ברזל. בראיון שנערך עבור ה"דר שפיגל", היא אמרה כי מדובר ב"אבסורד", וכי היא נהנית לראות בכל שנה את האמנים הישראלים משתתפים בתחרות.
רוט הזכירה את זכייתה של דנה אינטרנשיונל באירוויזיון שנערך ב-1998, אשר הצליחה להביא למודעות את נושא הלהט"ב, בדגש על טרנסג'נדרים, והיא זקפה לזכותה את העובדה כי האירוויזיון מייצג תחרות חופשית ומגוונת. כמו כן, היא טענה כי השיר כי אינו מכיל מסרים פוליטיים,  ושאין כל הצדקה לפסול אותו. לסיכום היא הדגישה את דאגתה הגוברת מפני הלך הרוח בגרמניה: "לא יכול להיות שאמנים יהודיים לא יכולים להופיע כי חרם שקט מונע מהם לעשות זאת".
נזכיר כי מילות השיר של עדן גולן "גשם אוקטובר" פורסמו לאחרונה, לאחר שאיגוד השידור האירופי החליט לפסול את השיר בטענה שחלק ממילותיו מעבירות מסרים פוליטיים. מנגד, בישראל התקוממו מול בחירת האיגוד האירופי לבחון כך את השיר שמגיע ברקע המלחמה והאובדן הכבד שחווה מדינת ישראל בחודשי המלחמה האחרונים. כמו כן, שר התרבות מיקי זוהר שיגר מכתב חריף  לאיגוד האירופי המוחה על ההחלטה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בבקשה יותר בדי כיסוי לגוף המתחרות.
    אסתר 03/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין כסף ליותר בדים לבגדים עבור המתחרות?
    סגור
  • 1.
    מדהימה!! מקווה שגרמניה תדבר עם הEBU שיאשרו את השיר
    אני 03/2024/01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סוף סוף קול שפו
    סגור