תרבות ופנאי

הבמאי המוערך הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה: "אמן גדול עוזב אותנו"

פאולו טביאני אשר היווה חלק בלתי משמעותי מעולם הקולנוע האיטלקי ביחד עם אחיו, הלך לעולמו בגיל 92 לאחר מאבק במחלה. ראש עיריית רומא, רוברט גואלטיירי, ספד לו: "יחד עם אחיו, הוא יצר סרטים בלתי נשכחים, עמוקים ומחוייבים"
מערכת ice | 
עולם התרבות-אילוסטרציה (צילום unsplash, vecteezy)
פאולו טביאני, אחד הבמאים החשובים ביותר בעולם הקולנוע האיטלקי, הלך לעולמו אתמול (חמישי) בגיל 92 לאחר "מחלה קצרה". מי שספד לו ולמעשה בישר על דבר מותו הוא ראש עיריית רומא, רוברט גואלטיירי, אשר כינה אותו כ"אמן גדול של הקולנוע האיטלקי".
בפוסט שהעלה לחשבונו ברשת X ( טוויטר לשעבר), הוא כתב: "יחד עם אחיו, הוא יצר סרטים בלתי נשכחים, עמוקים ומחוייבים". טביאני נולד בשנת 1931 בטוסקנה, והתחנך על ערכי התרבות שהובילו אותו להתעסק בעולם הקולנוע. יחד עם אחיו (שהיה מבוגר ממנו בשנתיים ונפטר ב-2018), הוא זכה בשבחים רבים על יצירותיו והשאיר אחריו מורשת מפוארת.

צמד האחים טביאני (קרדיט: ויקיפדיה)
אחד הסרטים הבולטים ביותר שיצרו הוא "קיסר חייב למות", שמגולל את סיפורם של אסירים שמעלים את הצגתו של שייקספיר וזיכה אותם בפרס דה הזהב בפסטיבל ברלין. גם "פאדרה פדרונה", אשר מספר על רואה צאן בסרידניה שניסה לברוח מאביו לאחר שגרם לו לעזוב את בית הספר, זיכה אותם בפרס דקל הזהב בפסטיבל הסרטים היוקרתי של קאן בשנת 1977.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה