תרבות ופנאי

דרמת ענק באירוויזיון 2024: האם השיר יוחלף ברגע האחרון?

השיר הנבחר נכתב על ידי אבי אוחיון וקרן פלס, אלא שלבקשת התאגיד הצטרף לתהליך המוזיקאי סתיו בגר - שכעת דורש להיות חתום עליו ככותב ולא כמעבד. דרישתו אינה מקובלת על אוחיון, ככל הנראה מסיבות הקשורות בתמלוגים, והפרשה עלולה להביא לפיצוץ אדיר. התאגיד מסר בתגובה: "לא נתייחס לפרסומים כאלה ואחרים"
מערכת ice |  2
עדן גולן (צילום אינסטגרם/ עדן גולן)
השיר הנבחר לאירוויזיון 2024, בו תייצג את ישראל זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון" הזמרת עדן גולן, נכתב על ידי אבי אוחיון וקרן פלס. אלא שהערב (שני) נחשף כי מי שהצטרף, לאחר בקשת תאגיד השידור הישראלי כאן 11, לעבודה על השיר לאחר שנכתב - המוזיקאי סתיו בגר - מאיים לפוצץ את הפרשה.
בגר הוא מפיק מוזיקלי, מעבד, מלחין וזמר, חתום עם דורון מדלי על הלהיט שהביא את ישראל לזכייה ב-2018 עם נטע ברזילי, השיר "Toy", וכן עומד מאחורי הלהיט "שני משוגעים" של עומר אדם, שנחל הצלחה מסחררת. על פי פרסום ראשון של ערן סויסה ב"ישראל היום", בגר דורש להיות חתום כאחד מיוצרי השיר, בעוד אוחיון מתנגד לכך.
אוחיון מצדו, סבור שבגר צריך להיות חתום על השיר כמעבד מוזיקלי בלבד. לא רק התואר רלוונטי לפרשה: ההגדרה "כותב" או "מעבד" משמעותית עבור התמלוגים שיתקבלו מהשיר. ככל שהשיר יהפוך ללהיט בינלאומי או אף ינצח את תחרות הזמר האירופית, הרבה כסף צפוי להיות מונח על השולחן.
כך או כך, הסוגיה הביאה את העסק לסף פיצוץ, והדיונים העוסקים בשיר ובמשבר שנוצר סביבו נמשכים גם בשעה זו. מתאגיד השידור הישראלי כאן 11 נמסר בתגובה לפרטים: "לא נתייחס לפרסומים כאלה ואחרים כל עוד לא הוכרז מהו השיר שייצג את ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קודם שנראה שהשיר שווה משהו!
    שי 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה לעדן! לא מספיק שהיא צריכה להתמודד עם הדרעקים שבאירופה כנגד ישראל, היא גם מתמודדת עם הריבים הדבילים שנוצרים בבחירת השיר לאירוויזון! מה אני יאמר? המצב בררה!
    סגור
  • 1.
    זה לא מגיע לעדן
    נמאס כבר 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הדרמות האלה פשוט גועל, כולם חושבים רק על הכסף ושוכחים שהשיר מייצג מדינה שאיבדה כמעט 2000 איש, בושה!
    סגור