קריפטו

למרות הירידה בערך הביטקוין: מומחי הקריפטו נשארים אופטימיים

ביום חמישי האחרון החלו להיסחר עשר קרנות סל של ענקיות השקעה כמו בלקרוק ופידליטי על המטבע המוביל את שוק המטבעות הקריפטוגרפיים ביטקוין, אך דווקא  לאחר זינוק מטבע הביטקוין ליותר מ-49 אלף דולר, החל הביטקוין לקרוס, למרות זאת מומחי הקריפטו בארץ אופטימיים
טל גורן | 
הקריפטו בירידה (צילום shutterstock)
ביום חמישי האחרון החלו להיסחר עשר קרנות סל של ענקיות השקעה כמו בלקרוק ופידליטי על המטבע המוביל את שוק המטבעות הקריפטוגרפיים ביטקוין, אך דווקא  לאחר זינוק מטבע הביטקוין ליותר מ-49 אלף דולר, החל הביטקוין לקרוס, למרות זאת מומחי הקריפטו בארץ אופטימיים.
יובל רואש, מנכ"ל ומייסד חברת  Bits of Gold: "שוק הקריפטו העולמי גועש מאוד לקראת ה-ETF שיגרום לכניסת חברות פיננסיות מרכזיות וגדולות לתוך עולם הביטקוין."
"כניסת ה- ETF לשוק הביטקוין היא לא כניסה של עוד מכשיר פיננסי. זהו קצה הקרחון של מאבק ארוך שנים. ה- SEC, רשות ניירות הערך האמריקאית, התנגדה באופן עקבי לכניסתו של ETF ביטקוין לתחום, בטענה שהשוק עוד לא ערוך לכך, והיה זה רק בית המשפט שאילץ אותם להתקדם ולאפשר זאת. הפוטנציאל כאן טמון בנגישות שהגופים המוסדיים והצרכנים מקבלים.  אמנם אפשרות הגישה לביטקוין כיום  בשיאה, אך עדיין די מוגבלת לפלח אוכלוסייה קטן יחסית ביחס לפוטנציאל, של המיינסטרים האמריקאי."
"לכן, גם אם שבריר מהאוכלוסייה שכיום לא נגישה לאחזקת המטבע תחזיק בו דרך מכשירים פיננסיים פשוטים יותר כמו ETF, תהיה לכך השפעה דרמטית על השוק, דרך גידול בביקוש למטבע, ולכן גם על המחיר שלו. גם הדומיננטיות של הביטקוין אל מול מטבעות אחרים שעומדת היום על כ-54%, שיא מאז 2021, צפויה לגדול למעבר ל-60% היות וה-ETF הינו מוגבל רק לביטקוין. שאר המטבעות צפויים גם ליהנות מהעלייה של הביטקוין, אך כנראה בדיליי מסויים ואלה ייסחרו בבורסות קריפטו מסורתיות, ונותני שירותים פיננסיים."
"יש לציין כי בחודשים האחרונים נראה שהשוק כבר החל לתמחר את כניסת ה-ETF, על כן לא ברור אם השקתו תביא לעלייה מיידית במחיר הביטקוין. עדות לתמחור כזה אצלנו בBits of Gold  למשל, אנו רואים בחודשים האחרונים ביקוש הולך וגודל של עשרות אחוזים בקרב מאות אלפי הלקוחות שלנו ושל הציבור הישראלי בכלל למטבע הביטקוין, אבל כצפוי גם למטבעות נוספים כמו Litecoin  ,Ethereum ו-USDC שמאפשר מסחר במטבעות נוספים."
"ה- ETF  על הביטקוין יגדיל את החשיפה של עולם הביטקוין לעוד ציבורים, אך צריך לזכור כי הוא מוגבל, ולכן במקביל אנו משערים שעוד קהלים ייחשפו  לענף כולו וירצו לרכוש את מטבעות הביטקוין עצמם, כמו גם מטבעות נוספים כמו ETHEREUM, לעשות Staking  (מעין ריבית על המטבע), וליהנות ממה שיש לשוק הזה להציע."
"כמי שרואים את התחום מתפתח כבר מעל 11 שנים, מה שברור הוא שהעולם כבר הבין שתחום המטבעות הדיגיטליים הוא לא טרנד חולף, הטכנולוגיה והרגולציה עצמה מתפתחות וכבר יש לתחום השפעה על תחומים נוספים בחיים שלנו. לדוגמא: פייפאל השיקה השנה מטבע משלה, הצמוד לדולר האמריקאי; חברת כרטיסי האשראי MAX  הוציאה בשיתוף פעולה עם ביטס אוף גולד כרטיס אשראי שצובר ביטקוין, נשיא ארגנטינה הכריז על הביטקוין כאמצעי תשלום רשמי במדינה, ואנו צופים כי בשנת 2024, לצד הביקוש למטבע, נראה יותר ויותר שימושים ואפשרויות שירחיבו את עולם הקריפטו."
נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי מסבירה: "אישורה של תעודת סל עוקבת ביטקוין מעיד על האמון הרב שמעניקים הגופים המוסדיים בביטקוין ובטכנולוגיה שלו. עם ההתעניינות הגוברת סביב נייר ערך, כנראה שגם מחיר נכס הבסיס שלו– הביטקוין עשוי להעלות, שכן קיימת התחייבות להחזקה של כמות מסוימת של מטבעות כנגד אותה תעודת סל.
זו בשורה גדולה לעולם הקריפטו, אבל בעיקר לאלו- אנשים פרטיים או חברות, שעד היום נמנעו להיכנס לתחום מחשש או חוסר בידע. במקביל, פוטנציאל הצמיחה של התחום גדל באופן משמעותי עם כניסתם המסיבית של גופים גדולים שמוגבלים לקניית ניירות ערך שנסחרים בבורסה, ומעתה יוכלו להיחשף גם לשוק המטבעות הדיגיטליים. זו צעד משמעותי כחלק מההתפתחות של הביטקוין לו מגמה כללית וארוכת טווח של עליית ערך, הצטרפות שחקנים חדשים לתחום- למשל הענקיות בלאקרוק ופידליטי שמחזיקות ברוב גדול מהפנסיות וההשקעות של האמריקאים, הגברת האמון בטכנולוגיה והבנה של הערך הייחודי שלו.
צריך לזכור שמחיר הביטקוין תנודתי בטווח הקצר, וכאשר קונים נייר ערך מחקה אולי אפשר להנות מהתנודתיות במחיר, אבל החזקת ביטקוין בארנק משלכם תוך שמירה על כללי הבטיחות מעניקה לכם את היתרונות של החזקת המטבע. באיגוד הביטקוין ממליצים לכל מי שמתעניין בתחום ללמוד ולהבין את הסיכונים וההזדמנויות לפני שאתם מתחילים להשקיע."
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3: "החשיבות הגדולה בהפעלת ה etf היא בהנגשה של ביטקוין ואיתריום להמונים. ביטקוין ביסס את עצמו ב-14 השנים מאז היווסדו כנס אמיתי ובעל משמעות, שכל מי שלוקח חלק בעולם המטבעות הדיגיטליים מחזיק בו בצורה כזו או אחרת. עם זאת, אחת הבעיות המשמעותיות היא האחזקה עצמה. למרות הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים, שהמתקדמים בהם מיוצרים כאן בישראל, עדיין למשתמש הקצה לא פשוט להחזיק ולאבטח את המטבעות שלו."
"Etf יוצר פתרון לעניין. כמו שרבים מאלה שרוכשים זהב לא רוצים לקבל את מטילי המתכת אליהם הביתה, כך רוכשי ביטקוין רבים לא רוצים לקחת על עצמם את המעמסה של אחזקת ואבטחת המטבעות ומעדיפים שגופים משמעותיים כמו ענקית תעודות הסל בלקרוק ואחרות יעשו את זה במקומם."
"במקרה של ביטקוין, מכיוון שקצב גדילת ההיצע קבוע והוא הולך ויורד, ההשפעה על הביקוש היא קריטית, ואם הביקוש יעלה, ניתן לנסות ולהבין מה יקרה לעלות הנכס."
 
"כאשר מקשיבים לגורמים המובילים את נושא ה etf, השיח שלהם הוא שביטקוין הוא מכשיר לגיוון תיק האחזקות- כזה שלא פועל בקורולציה מושלמת עם שוק המניות, ולכן יש תועלת מסויימת לאחזקה מצומצת בתיק המניות או הפנסיה של הציבור. וכאן, אפילו אם מדובר באחוזים בודדים, מדובר בשינוי טקטוני עבור התחום."
"חשוב לציין כי עלייה של השערים תוביל להמשך פיתוח הטכנולוגיה ולהשקעה בחברות נוספות שיהפכו את המטבעות הדיגיטליים לקלים, נוחים ופשוטים יותר לשימוש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה