קריפטו

הסוף למערב הפרוע? המדינה תחייב בורסות קריפטו להירשם

הונג-קונג פרסמה הצעה חדשה לרגולציה מחמירה באופן חסר תקדים על בורסות קריפטו, שתחייב אותן בתנאים זהים לאלו של בורסות מניות. אמנם, היא הציעה לציבור להגיב, אך גם רמזה כי כבר החליטה ליישם את ההצעה כלשונה
יאיר מור | 
קריפטו (צילום vecteezy, freepik)
הונג-קונג, שרק בשנה שעברה הביעה עניין בהפיכה לאחד ממרכזי הקריפטו של העולם, נוקטת גישה כמעט הפוכה בהצעה חדשה שתטיל שורת מגבלות ארוכה כאורך הגלות על פלטפורמות למסחר בנכסים דיגיטליים.
הנציבות לניירות ערך וסחורות עתידיות (SFC) הגישה בימים האחרונים תוכנית חדשה תחת מה שהיא קוראת לו גישת "אותם עסקים, אותם סיכונים, אותם כללים". במלים אחרות, העיר שבשליטת סין אך מתנהלת באופן כלכלי עצמאי (או לפחות שונה מאוד מהמדינה עצמה) רוצה להכריז כי מסחר בקריפטו ומסחר במניות וניירות ערך אחרים זהים לחלוטין, ולכן נתונים תחת אותם חוקים ומגבלות.
כך, למשל, מתכוונת הרשות להטיל על סוחרי קריפטו לעמוד בכללי גילוי נאות על הלקוחות (KYC), דיווח על הליכי ונהלי משמורת נכסים, מניעת מניפולציות והלבנת כספים על ידי ארגוני פשע וטרור, עמידה בכללי אבטחת מידע מחמירים ועוד. על מנת לוודא שהנהלים נשמרים, יצטרכו סוחרים ופלטפורמות להוציא רישיונות זהים לאלו של סוחרי מניות וברוקרים. מי שלא מתכוון להגיש בקשה לרישיון, לפי המסמך, "צריך להתחיל להתכונן להליך סגירה מסודר של עסקיהם בהונג-קונג".
ג'וליה ליונג, מנכ"לית הנציבות, כתבה כי "לאור הכאוס של התקופה האחרונה, וקריסתן של כמה פלטפורמות מסחר קריפטו מובילות ברחבי העולם, יש הסכמה ברורה בקרב רגולטורים בעולם לרגולציה בתחום הנכסים הווירטואליים, על מנת להבטיח שמשקיעים מוגנים כראוי וסיכוני המפתח מנוהלים ביעילות".
הנציבות מזמינה תגובות על ההצעה עד סוף החודש הבא - אך למעשה כבר מצהירה במסמך כי בכוונתה ליישם אותו פחות או יותר כלשונו הנוכחית החל מתחילת יוני הקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה