קריפטו

רעידת אדמה כלכלית: האם כלכלת הקריפטו "תחרים" את ארה"ב?

בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, האחראית על יותר ממחצית ממסחר הקריפטו, שוקלת לעצור את פעילותה בארה"ב, בצעד שעלול להוביל להשלכות מרחיקות לכת על הכלכלה הדיגיטלית כולה. הסיבה: הרשויות בארה"ב לא מפסיקות לאיים עליה בחקירות וקנסות, והיא מתחילה לשקול מחדש האם בכלל כדאי לה להציע שירותים לתושבי המדינה
יאיר מור |  5
קריפטו (צילום pixabay)
ביננס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, שוקלת עצירה של פעילותה – או לפחות חלק גדול ממנה – בארה"ב, כך חשף מקור המקורב לחברה בפני סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
הסיבה לכך היא ההתערבות ההולכת וגוברת של הרשויות בארה"ב בתחום הקריפטו, תוך איומים על חברות הפעילות בתחום. המקור ציין כי לאחרונה נמצאת ביננס ארה"ב תחת חקירות של הנציבות לניירות ערך ובורסות (SEC), הנציבות למסחר בסחורות עתידיות (CFTC), מחלקת המשפטים ו-IRS (המקבילה לרשות המסים).
המקור ציין כי נראה שהחברה לא מתכוונת לעצור את הפעילות לחלוטין, אלא רק חלקים ממנה – אך מדובר בחלקים מרכזיים וחשובים. לדבריו, היא בודקת ניתוק קשרים עם שותפים אמריקאים, כמו בנקים וחברות שירותים כלכליים אחרים, וביטול האפשרות למסחר בנכסי קריפטו המבוססים בדרך זו או אחרת בארה"ב בגרסה האמריקאית של הבורסה שלה. אחד מאותם נכסים שהיא שוקלת לעצור את המסחר בו הוא המטבע צמוד-הדולר השני בגודלו, USDC של חברת Circle.
הדיווח מגיע לאחר שביום שני הודיעה חברה בשם Paxos כי היא נאלצת למחוק מהבורסה שלה את המטבע צמוד-הדולר של ביננס, BUSD, בשם דרישה ממחלקת המדינה של ניו-יורק ואיום מקביל מצד SEC. ביננס צייצה שרשור תגובה בטוויטר, שבסופו כתבה כי "לאור חוסר הוודאות הרגולטורי המתמשך בשווקים מסוימים, נבדוק פרויקטים אחרים בשטחי השיפוט הללו, על מנת לוודא שמשתמשינו מוגנים מכל נזק מיותר".
 
ביום שישי הוסיף המייסד והמנכ"ל של ביננס העולמית, צַ'נְגְפֶּנְג גַ'אוֹ: "נסוגנו מכמה השקעות אפשריות, או הצעות על חברות שפשטו רגל בארה"ב לעת עתה", אך הכחיש שבכוונת החברה לעצור את המסחר בכל הנכסים מבוססי הדולר.
מוקדם יותר בשבוע שעבר הוא הזהיר יזמי קריפטו אמריקאים בשיחת "טוויטר ספייס": "אם אתם רציניים בקשר לפרויקט שלכם – מעבר למדינה חדשה כנראה לא יהיה דבר רע".
עצירת פעילות ביננס בארה"ב תהיה צעד דרמטי מאוד, בכל קונסטלציה שהיא. לפי חברת CryptoCompare, בינואר היא היתה אחראית על 55% מכלל סחר הקריפטו העולמי – כלומר, היא לבדה מהווה את הבסיס ליותר ממחצית מפעולות הקנייה והמכירה של מטבעות קריפטו. ארה"ב היא הכלכלה החשובה בעולם, והפעילות של משקיעים משטחה בביננס – גם אם זה בסניף "עצמאי" ונפרד" (עוד על כך בפסקה הבאה) – היא בעלת השפעה מכרעת על שוק הקריפטו כולו.
ביום חמישי האחרון דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי לפי מקורות, ביננס חשודה בכך שהעבירה ברבעון הראשון של 2021 סכום של יותר מ-400 מיליון דולר מהחברה האמריקאית – שכפי שציינו מציגה את עצמה כישות עצמאית ונפרדת מביננס העולמית – לחברת מסחר פרטית ששייכת לג'או, המייסד והמנכ"ל של ביננס העולמית. החברה, מצידה, טענה כי ב-2021 נסגרה פעילות החברה המדוברת.
בעקבות הדיווחים ההולכים ומתרבים על בעיות בקשר בין ביננס לארה"ב, בשבוע שעבר נמשכו לפי Nansen נכסים בשווי 1.9 מיליארד דולר מביננס, ובימים שני עד חמישי הומרו 2.3 מיליארד דולר במטבע BUSD לנכסים אחרים.
דובר ביננס מסר לבלומברג כי "כמו כל חברת בלוקצ'יין אחרת, אנו מבצעים ניתוח עלות-תועלת זהיר, ונבצע שינויים עסקיים הכרחיים על מנת להגן על בסיס המשתמשים העולמי שלנו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זה כוח האנשים
    איתי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני לא אוהב את ביינאס וCZ אבל קדימה תעשה את זה שארצות הברית ועולם ראה שיש פה השקעה שכול אחד יכול להשקיע מכול סכום אם הבינו שהם לא יכולים להיות עשירים יותר כמה שיותר אנשים שעוברים מהבורסה לקריפטו זה מבורך
    סגור
  • 4.
    יותר מידי לוויטנים מעורבים בתחום ולכן תשכחו זה לא יעלם
    H 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הדור החדש שם ובדרך לשם זה הדבר הבא. גם לי אין מושג מה המשמעות של כל המטבעות . גם אם אין דבר ממשי בזה.אז לא לדאוג מישהו כבר ימצא משהו לעשות מזה . עושים מחיידק פיל ומפיל יעשו גודזילה . אנחנו רק בתחילת הדרך .כולנו נראה דברים הזויים בהמשך .ונשאל איך ?איך? איך לא חשבנו על זה . למה לא נכנסנו ????
    סגור
  • 3.
    שיעלם כבר הקריפטו מהעולם (ל"ת)
    דוד 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    קריסת הקריפטו (ל"ת)
    רונן 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    תחום רעוע מאוד שימחק מהעולם ויעבור טרנספורמציה
    רני 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    למטבעות של מדינות כך שלכל מדינה יהיה מטבע דיגיטלי.. אולי הביטקויין ישאר סחורה כמו הזהב אבל לא יותר מזה
    סגור