קריפטו

הסיבה לירידות בקריפטו? בורסת הענק סוגרת את השירות המרכזי

אחת מבורסות הקריפטו המרכזיות בעולם נכנעה בימים האחרונים ללחץ ולאיומים, והחליטה לסגור את השירותים המרכזיים שלה. הדבר גרם בשלב הראשון לנפילה בשוק, אך לאחר מכן נראה שלאט לאט החלה לחלחל גם אופטימיות שהכניעה הזו תשים למעשה סוף לעידן המערב הפרוע של המטבעות הדיגיטליים
יאיר מור | 
קריפטו (צילום shutterstock)
בסוף השבוע נחשפה הסיבה המרכזית, ככל הנראה, לירידות של הימים האחרונים בשוק, לאחר שהנציבות האמריקאית לניירות ערך ובורסות (SEC) אישרה שמועות ודיווחים לפיהם היא הצליחה להכריע את אחת מבורסות הקריפטו הגדולות בעולם בקרב על אחת השאלות המכריעות לשוק כולו.
השמועות הללו, שהופצו בטוויטר ופורסמו בסוכנות הידיעות בלומברג ובאתר הקריפטו CoinDesk, דיברו על כך שהנציבות הגיעה לפשרה מול חברת Payward, המפעילה את בורסת הקריפטו Kraken. הצעת הפשרה כוללת תשלום קנס בגובה 30 מיליון דולר, אך חשוב מכך – סגירה של השירותים המרכזיים של החברה, שאיפשרו למשתמשי הבורסה לסגור נכסי קריפטו ב'חסכונות' או 'הלוואות', שאותן היא משקיעה בעצמה בנכסי קריפטו אחרים תוך הבטחות לריביות שנתיות אדירות של עד 24% (!).
לאחר הפרסומים הודתה הנציבות בהודעה רשמית כי הצביעה על הצעה כזו בדיון בדלתיים סגורות ביום חמישי, ואישרה אותה.
הפשרה מהווה מצד אחד מכה לשוק הקריפטו, ומצד שני מביאה איתה אנחת רווחה, שמסבירה גם את הירידות של אמצע השבוע וגם את העליות הקלות של סוף השבוע, לאחר הפרסום. זאת משום שמצד אחד, היא מבשרת את סופן של אותן תוכניות השקעת קריפטו בעלות תשואה גבוהה ששום השקעה אחרת לא מסוגלת להניב – אך מצד שני, פותחות פתח לעידן שבו תוכניות דומות אך אחראיות יותר, ללא כל הרמאויות שאירעו בתחום, תוכלנה להתקיים לאחר אישור רגולטורי תחת חוקים ברורים שיבטיחו את רצינותן.
הנציב, גרי גנסלר, אמר בעבר כי שירותים כאלו עוברים את 'מבחן האווי' – סטנדרט שנקבע על ידי בית המשפט העליון כדי להחליט האם נכס מסוים נחשב לנייר ערך או אג"ח. אך עד כה הדבר היה מקור למחלוקות משפטיות ותביעות הדדיות בין חברות הקריפטו לנציבות. כעת, נראה שקרארן נשברה והביאה לקריסה אפשרית של כל התעשייה (כלומר, זו שאינה עובדת תחת רגולציה).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה