קריפטו

"חרם" על בורסת הקריפטו הגדולה בעולם? כך היא הגיבה

ביננס מודה שכמה מהחברות הגדולות בעולם מסרבות לנהל איתה קשרים, אפילו תמורת תשלום נדיב. למה זה קורה, והאם היא תצליח להמשיך לפעול בלעדיהן?
יאיר מור | 
ביטקוין (צילום pixabay)
האם האמון בשוק הקריפטו מת? נראה שלפחות מבחינתה של תעשיית ראיית החשבון, התשובה לכך היא כן. לפי אתר Blockworks, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם חווה מה שלא ניתן להגדיר אלא כחרם מצד חברות ראיית חשבון, שמסרבות לקבל אותה כלקוחה.
דובר מטעם ביננס, בורסת הקריפטו המובילה בעולם בנפח המסחר, מספר המשתמשים הפעילים, מספר המבקרים היומי וכמעט כל מדד אחר, אמר לאתר כי ארבע חברות ראיית החשבון הגדולות בעולם – דלויט, ארנסט אנד יאנג (EY), KPMG ו-PwC – "לא מוכנות כרגע" לבצע הערכות רזרבות עבור ביננס, למרות שהיא פנתה אל כולן בבקשה לעשות זאת.
עם זאת, לטענתו ביננס לא זקוקה לשירותיהן של חברות ראיית החשבון: "היתרון שבאימות הדו"ח על ידי חברת ראיית חשבון הוא שזה יכול לספק אישור נוסף לכך שנכסי הבורסה שוות או גדולות מחובות הבורסה ללקוחותיה". הוא הדגיש כי ביננס מתכוונת להמשיך לפרסם דו"חות, רק שהם לא ייבדקו ויאושרו על ידי חברות ראיית חשבון. "יצרנו קשר עם מספר חברות גדולות, ואנו עדיין מחפשים חברה שתעשה זאת", הוא אמר.
כזכור, בסוף השבוע האחרון הודיעה מאזרס הדרום אפריקנית כי עצרה את העבודה עם חברות קריפטו – בין לקוחותיה נמנו ביננס, Crypto.com ו-KuCoin. במקביל, הודיעה ארמנינו, שעבדה עם Kraken, על יציאה מתחום הקריפטו. החברות הסבירו כי הסיבה היא חוסר הבנה באשר למשמעות החתימה שלהן על הדוחות שמוציאות הבורסות – אך ברור שהסיבה האמתית היא שמבחינתם של רואי החשבון, אנשי הקריפטו מעוותים את הדו"חות כדי לטעון שהם מוכיחים משהוא שלא ניתן להוכיח בדו"ח ראיית חשבון רגיל.
עם זאת, ניתוק הקשרים עם תעשיית הקריפטו אינו מוחלט: דלויט עדיין עובדת עם קוינבייס לראיית חשבון של הדו"חות הבורסאיים של האחרונה – כלומר, היא מאשרת את הנתונים הנוגעים להכנסות והוצאות הפעילות של החברה, ללא קשר ישיר לקריפטו; ו-EY חשפה לאחרונה שיתוף פעולה עם TaxBit, חברת טכנולוגיה למיסוי וראיית חשבון לנכסי קריפטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה