קריפטו

החבר הטוב של מאסק הרוויח מיליארדים מהקריסה של הקריפטו

פטר תיל, שמגדיר את עצמו חבר קרוב של אילון מאסק והפך יחד איתו את פייפאל לחברת התשלומים הגדולה ברשת, מכר כמעט את כל הביטקוין שלו שבועות ספורים לפני קריסת הקריפטו בשנה שעברה – בזמן שהמליץ לכל המתחרים להשקיע בו
יאיר מור | 
קריפטו (צילום vecteezy, freepik)
בזמן ששוק הקריפטו קרס בשנה שעברה, נראה שהיה אדם אחד שיכול היה לחכך את ידיו בהנאה רבה – ואיתו כל הלקוחות המאוד מרוצים שלו, כך חושף העיתון פייננשל טיימס.
האדם הזה הוא פטר תיל (לא חסרה כאן י' - כך אמור שמו הגרמני להיכתב בעברית), איש העסקים הגרמני שייסד את Confinity, שהפכה ל-PayPal והתמזגה עם X.com של אילון מאסק, שאותו מגדיר תיל כ"חבר טוב" ו"דוגמא רעה" משום שהוא מציב רף בלתי אפשרי של ציפיות מיזמים אחרים.
לפי הטיימס, בסוף מרץ 2022 – כלומר לפני כ-10 חודשים – מכרה Founders Fund, "קרן המייסדים" שייסד ומנהל תיל, כמעט את כל ההחזקות שלה בביטקוין. המכירה מעולם לא נחשפה עד כה, ונראית מוזרה, ואף חשודה. זאת לאור העובדה שבמשך שמונה שנים – מתחילת 2014, חודשים ספורים לאחר תחילת המסחר בביטקוין, ועד השנה שעברה – השקיעה הקרן כשני שליש מהכסף שלה במטבע הדיגיטלי. בנוסף, כידוע, חודש וחצי לאחר מכן, בשבוע השני של מאי 2022, קרסו צמד המטבעות של Terraform Labs, שאותם אנחנו נוהגים לכנות כאן טרה וטרה-דולר, והצניחו את השוק כולו בשיעור חסר תקדים. זאת בעוד לקוחות הקרן של תיל חוגגים על רווחים בגובה 1.8 מיליארד דולר מההשקעות שלה במטבע שנמכרו, מסיבה לא ידועה, בדיוק ברגע הנכון.
ואם התזמון המוזר לא מספיק, תיל עצמו אמר באפריל 2022, שבועות לאחר שמכר את רוב האחזקות בביטקוין וגרף עליהן הון, בוועידת הביטקוין שנערכה במיאמי כי "אנחנו נמצאים בסוף עידן משטרו של הכסף המדינתי", והמליץ לג'יימי דיימון ולארי פינק, ראשי ג'יי.פי מורגן ובלאקרוק, להשקיע בביטקוין. לדבריו באותו כנס, מחירו של ביטקוין, שעמד אז על כ-44,000 דולר, עשוי להכפיל את עצמו פי 100.
לא ברור מדוע טרח תיל להמליץ לכולם להשקיע בביטקוין רגע לפני הצניחה שלו ורגע לאחר שמכר את רוב אחזקותיו בו. החברה שלו סירבה להגיב לכתבה בעניין. הטיימס ציין כי מתחילת הקורונה ועד סוף השנה האחרונה הצליחה הקרן להניב רווחי עתק בסך 13 מיליארד דולר למשקיעיה על ידי 'אקזיטים' – כלומר מכירה כמעט מוחלטת של השקעות – בתשעה תחומים שונים. מדובר בנתון כמעט בלתי סביר בעולם שבו רוב המשקיעים מרוויחים לא מעט אך גם מפסידים לא מעט, ובמיוחד לאור העובדה שסך הרווחים של הקרן גבוהים מסך תיק ההשקעות שלה, המוערך בכ-11 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה