קריפטו

בורסת הקריפטו תקנה את המתחרה – מי התנגד, ולמה?

שופט בארה"ב אישר את עסקת החילוץ של בורסת הקריפטו הראשונה שפשטה רגל במשבר הגדול של השנה האחרונה. הבורסה הגיבה להתנגדויות הרבות לעסקה וקראה להן "צביעות" ואפילו "חוצפה" - בעברית
יאיר מור | 
קריפטו (צילום vecteezy, freepik)
זה כמעט סופי: שופט בית הדין לפשיטות רגל בניו-יורק, מייקל וויילס, העניק הלילה אישור ראשוני לרכישת נכסי פלטפורמת הקריפטו Voyager Digital על ידי בורסת הקריפטו Binance.US. עם זאת, האישור הסופי יינתן רק לאחר הגשת מסמכים נוספים מטעם הצדדים השונים בהליך, הצבעת אישור מצד בעלי החוב ושימוע נוסף שיתקיים בחודשים הקרובים.
לפי מסמכי העסקה, ביננס ארה"ב תרכוש נכסים בשווי של מיליארד דולר מוויאג'ר תמורת 20 מיליון דולר במזומן. לאחר מכן היא תקבל את המידע על לקוחות וויאג'ר, שהיא מבטיחה לאפשר להם למשוך לראשונה זה חצי שנה כספים שהשקיעו בפלטפורמה.
עו"ד ג'ושוע סאסברג, המייצג את וויאג'ר, ציין כי העסקה מבטיחה כי המשתמשים יוכלו למשוך רק 51% מהסכום שהשקיעו, והזהיר שאם העסקה תיחסם, הלקוחות יקבלו עוד הרבה פחות מזה.
העסקה נתקלת בהתנגדויות רבות: בין הגופים שהגישו התנגדויות ניתן למנות את מחלקת המשפטים בממשל הפדרלי, הנציבות לניירות ערך ובורסות (SEC), הנציבות להשקעות זרות בארה"ב (CFIUS), רשויות מדינתיות ואלאמידה, קרן ההשקעות של בורסת FTX שחתמה בסתיו האחרון על הסכם לרכישת נכסי וויאג'ר, שבועות בודדים לפני שהיא עצמה הכריזה על פשיטת רגל.
במסמכים שהגישה וויאג'ר לדיון אתמול היא תקפה את ההתנגדויות וטענה שהן "מבוססות על דיווחים תקשורתיים בלתי מבוססים ובלתי מאומתים". לגבי ההתנגדות של אלאמידה, היא היתה תוקפנית במיוחד, וקראה לה "הצגה של צביעות וחוצפה (כך זה הוגדר, בעברית; י"מ) במיטבן", "קלות ראש" ו"מאמץ נואש להסוות את החורים במאזן שלה, שנבע מההונאה שלה".
לגבי טענות ה-CFIUS, לפיהן יש מקום למנוע את העסקה משום שמייסד ומנכ"ל ביננס העולמית, צ'נגפנג ג'או, סיני, טענה וויאג'ר כי מדובר ב"ניסיון ערום לחתור תחת העסקה ולתקוף את ביננס"
כזכור, וויאג'ר הקפיאה את משיכת הכספים והודיעה על פשיטת רגל ביולי האחרון, שבועות ספורים לאחר קריסת צמד המטבעות טרה וטרה-דולר, וימים ספורים לפני שבורסת הקריפטו הישראלית צלזיוס ביצעה מהלך דומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה