קריפטו

בורסת הקריפטו הגדולה בבורסה מפטרת 20%

קוינבייס מקצצת כ-20% מעובדיה ו-25% מהוצאותיה, חצי שנה לאחר גל צמצומים בקנה מידה דומה. המנכ"ל לא מתנצל, ואף עוקץ את המתחרה שפשטה רגל: "זמנים גרועים מוחקים חברות רעות"
יאיר מור | 
בורסת הקריפטו קוינבייס (צילום shutterstock)
החגיגה נגמרה עוד לפני שהתחילה: קוינבייס, בורסת הקריפטו הפופולארית בארה"ב, הודיעה היום על גם קיצוצים שיכלול פיטורי 950 עובדים, המהווים כ-20% מכוח האדם שלה.
הגל הזה מגיע חצי שנה בלבד לאחר שהחברה הוציאה לפועל קיצוץ דומה, שבמסגרתו נפרדה מ-1,100 עובדים, שהיוו כ-18% מכוח האדם שלה אז.
מייסד ומנכ"ל הבורסה, בראיין אמסטרונג, כתב בבלוג שלה כי "לא היתה דרך (אחרת) להפחית את העלויות שלנו באופן ניכר מספיק מבלי לשקול שינויים במצבת העובדים", והוסיף כי מטרת המהלך היא "להגביר את הסיכויים שנשרוד בכל מצב", שכן "תקופות גרועות עוקרות גם חברות גרועות, כפי שאנחנו רואים כרגע" – רמיזה עבה לכיוון קבוצת FTX, שפשטה רגל לפני כחודשיים בעקבות בזבוזי עתק של כספים על הגחמות של הבכירים – החל מרכישת נדל"ן יוקרתי למגורים ועד קריאת איצטדיוני ספורט על שם החברה.
אמסטרונג אמר כי מטרת הקיצוץ בקוינבייס היא לקצץ 25% מההוצאות התפעוליות שלה תוך רבעון בודד. לפי מסמך שהוגש ל-SEC, הנציבות לניירות ערך ובורסות בארה"ב, עלות המהלך תהיה בין 149 ל-163 מיליון דולר, כאשר 58-68 מיליון דולר יילכו רק על פיצויים למפוטרים. עם זאת, נראה כי ההוצאה הזו נחוצה לחברה לאור העובדה שהיא צופה לסכם את 2022 ב-EBITDA שלילי של חצי מיליארד דולר.
קוינבייס היא בורסת הקריפטו הגדולה ביותר הנסחרת בנאסד"ק. למרות צניחה של 83% בשווי השוק שלה בשנה החולפת, היא עדיין אחת מעשר הבורסות הציבוריות הגדולות בעולם (כולל בין הבורסות למניות), עם שווי של 10.2 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה