קריפטו

"שוד הקריפטו" המסתורי ביותר ייחקר על ידי התביעה בארה"ב

ארה"ב הקימה, לפי מקור פנימי, צוות מיוחד לחקירת שוד הקריפטו השלישי בגודלו בכל הזמנים, שבו נגנבו סביב 400 מיליון דולר לבורסת FTX זמן קצר לפני שכל כספיה הועברו לידי המפרקים. האם מדובר באמת בשוד, או בעובדי החברה שהחליטו לנצל הזדמנות לגנוב מהמשתמשים עוד קצת?
יאיר מור |  1
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
מי, למה ואיך גנב 372 מיליון דולר (אם כי לפי אתר Rekt.news, המנטר ומדרג פריצות קריפטו, מדובר על 477 מיליון דולר. בכל מקרה, הוא מדורג במקום השלישי בשודי הקריפטו הגדולים בכל הזמנים) מבורסת הקריפטו FTX בשעות שלאחר הגשת הבקשה שלה לפתיחה בהליכי פשיטת רגל בתחילת החודש שעבר? על השאלות הללו מנסים כעת לענות במאמץ משותף תובעים מוושינגטון ומניו-יורק, במסגרת חקירה מיוחדת של אחת מפריצות הקריפטו המסתוריות ביותר שאירעו אי פעם.
מקור המצוי בסוד העניינים מסר לבלומברג כי צוות אכיפת מטבעות הקריפטו הלאומי, הפועל תחת מחלקת המשפטים האמריקאית, בשיתוף עם התביעה הפדרלית במנהטן – כלומר, זו האחראית על התביעה המתנהלת כעת נגד מייסד FTX, סם בנקמן-פריד – החלו בחקירה פלילית של ההעברות שאירעו בבורסה ב-11 בנובמבר, לאחר שחסמה את האפשרות של הלקוחות שלה למשוך את כספם.
בניגוד להעברות קריפטו בלתי מורשות אחרות, לגבי זו נפוצו תיאוריות שונות ומשונות: החל משוד קריפטו רגיל של האקר שמיהר לנצל פרצה שהכיר לפני שכל כספי הבורסה מחולטים, דרך ניסיון אחרון של בנקמן-פריד לגנוב עוד כסף מהחברה שממנה כבר גנב כ-10 מיליארד דולר, ועד ניסיון של ההנהלה החדשה להעלים ראיות לקשרים מסוימים שהיו לבורסה עם הפוליטיקאים שכעת קוראים מעל כל במה לחקור אותה.
המקור אמר לבלומברג כי חלק מהסכום 'הוקפא' בזכות שיתוף פעולה של בורסות קריפטו שדרכן ניסה הגנב להעביר את הכספים. הם הקפיאו את הארנקים שאליהם הועבר כסף שמקורו מהשוד, וכך מנעו את העלמתו. עם זאת, הסכום שנתפס מהווה שבריר קטן מהסכום שנגנב. מי שייתפס בסופו של דבר כאשר בשוד או העלמת הכספים הזו עשוי לעמוד לדין באשמת הונאה באמצעות מחשבים, שהעונש עליה הוא עד 10 שנות מאסר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה הזמן לברוח משוק הקריפטו למי שעוד לא עשה את זה... ראו
    שי 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הזמן לברוח משוק הקריפטו למי שעוד לא עשה את זה... ראו אוזהרתם. https://www.youtube.com/watch?v=kyKcd850QEQ
    סגור