קריפטו

בשורה רעה למשקיעי קריפטו: זו התקנה החדשה שהולכת להיכנס לתחום

 התקנה החדשה נחתמה בסוף 2021 והייתה אמורה להיכנס לתוקף בחודש הבא. אם תאומץ, בורסות קריפטו ישתמשו בטופס מס המכונה 1099-K, על מנת לתעד פעילות מטבעות קריפטוגרפיים בודדים הנתונים למיסוי
מערכת ice |  2
קריפטו (צילום shutterstock)
הרשויות בארה"ב, מעכבות את יישום הכללים החדשים, המחייבים את ברוקרים של מטבעות קריפטוגרפיים לדווח על הרווחים וההפסדים של לקוחותיהם למס הכנסה. כללים חדשים אלה, הם חלק מחוק התשתיות של ממשל ביידן, אשר הכניס חברות נכסים דיגיטליים להגדרה השנויה במחלוקת של "ברוקר". בדומה לברוקרים במניות, היא הופכת את פלטפורמות הקריפטו לכפופות למשטר דיווח המידע של IRS (רשות המסים האמריקאית).
התקנה החדשה נחתמה בסוף 2021 והייתה אמורה להיכנס לתוקף בחודש הבא. אם תאומץ, בורסות קריפטו ישתמשו בטופס מס המכונה 1099-K, על מנת לתעד פעילות מטבעות קריפטוגרפיים בודדים הנתונים למיסוי. מחוץ לתחום הקריפטו, טופס מס זה ניתן בדרך כלל למשלמי מסים העוסקים בעסקאות בשווי מצטבר של  20,000 דולר או יותר. בהתייחס לאופי האנונימי - הדיגיטלי של עסקאות קריפטו, מס הכנסה אמר כי הדבר מאפשר למשלמי המסים להסתיר את פעילויות הקריפטו שלהם ואת ההכנסה הרלוונטית המחויבת במס. לפני כן, חובת הדיווח הייתה מוטלת על הבורסות עצמן בלבד, כך שהרשויות מאמינות כי חובת ברוקרי קריפטו למלא טפסי 1099, תעזור להגביר את ציות לחוקי המס.
מס הכנסה התייחס גם כיצד לעקוב אחר שווי השוק ההוגן, רווחי הון והפסדים בהקשר של מטבעות וירטואליים. כאשר עסקה מתבצעת על ידי בורסת מטבעות קריפטוגרפיים, ערך העסקה החייבת במס הוא הסכום שנרשם על ידי הפלטפורמה בדולרים. יתרה מכך, מחיר הקנייה/מכירה של משלם המסים יקבע אם התרחש רווח או הפסד וכן את משך הזמן שלו. מס הכנסה אמר כי הוא מתכנן לפרסם מקרים פליליים של העלמת מס הקשורים למטבעות קריפטוגרפיים, מה שפותח חזית חדשה בבחינה המתפתחת של הסוכנות על התעשייה.
כפי שמתואר בהמשך העתירה, למרות שמשלמי המסים נדרשים לדווח על כל רווחים והפסדים הקשורים בעסקאות הקריפטו שלהם, הניסיון של מס הכנסה "הוכיח ליקויים משמעותיים בציות למס הנוגעים למטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים אחרים". בבסיסו, מס הכנסה עדיין רואה בנכסי קריפטו רכוש ולא מטבע לצורכי מס הכנסה, כמו שההנחיות הרגולטוריות שלו יצאו לפני שבע שנים. המשמעות היא, שהרשות תמשיך להטיל מס על רווחי והפסדי קריפטו כמו על אלה של מניות, בשיעורי רווחי הון.
בהתבסס על הניסיון האחרון שלו עם מטבעות קריפטוגרפיים, מס הכנסה מאמין שעסקאות קריפטו אינן מדווחות כראוי בהחזרי מס. בין השאר, הרשות אומרת שאין דיווח של צד שלישי למס הכנסה על עסקאות כאלה וזימונים קודמים שנמסרו לסוחרי מטבעות קריפטוגרפיים, חשפו תת דיווח משמעותי של עסקאות כאלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל מטבעות הקריפטו יהיו שווים 0 (ל"ת)
    שלומי 01/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    זה הזמן לברוח משוק הקריפטו למי שעוד לא עשה את זה... ראו
    שי 12/2022/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    זה הזמן לברוח משוק הקריפטו למי שעוד לא עשה את זה... ראו אוזהרתם. https://www.youtube.com/watch?v=kyKcd850QEQ
    סגור