קריפטו

מיליארדר הקריפטו לשעבר יסתבך בחקירה פלילית?

משטרת איי בהאמה, בה מתגורר מייסד FTX סם בנקמן-פריד, הודיעה כי היא בוחנת פתיחה בחקירה פלילית סביב התנהלות בורסת הקריפטו השנייה בגודלה בעולם, שקריסתה הובילה את השוק לנפילה חסרת תקדים
יאיר מור |  1
סאם בנקמן פריד (צילום shutterstock, יוטיוב/ David Rubenstein)
אחרי שיותר מ-90% מההון שלו נמחק תוך ימים, כעת נראה כי סם בנקמן-פריד, מיליארדר הקריפטו לשעבר, עלול לעמוד בפני חקירה פלילית של התנהלותו כמנכ"ל FTX עד לקריסתה בשבוע האחרון.
לפי סוכנויות הידיעות רויטרס ובלומברג, היום (ראשון) הודיעה המשטרה המלכותית של איי בהאמה (בהאמה היא מושבה בריטית, שהשליט הרשמי בה הוא המלך צ'ארלס השלישי ולכן גופים רשמיים בה נקראים "מלכותיים") כי "לאור קריסתה של FTX העולמית (...) צוות של חוקרים כלכליים מענף חקירות הפשעים הכלכליים עובדים בצמוד לנציבות ניירות הערך של איי בהאמה כדי לחקור האם אירעה התנהלות פסולה כלשהיא".
בלומברג אף הוסיפה כי לפי מקור יודע דבר, בנקמן-פריד כבר נחקר על ידי הרשויות בבהאמה בימים האחרונים – אך לא כעצור, אלא במסגרת תשאול שגרתי למדי, שלא מבשר בהכרח על חקירה פלילית. הדבר סותר דיווח קודם לפיו הוא נמצא בכלל בארגנטינה, אליה ברח לכאורה כדי להימנע מחקירה במדינות בהן רשומה FTX ומחויבת לחוקים המקומיים.
בינתיים, המנכ"ל הטרי של FTX, ג'ון ג'יי ריי השלישי, אמר שהחברה משתפת פעולה עם סוכנויות אכיפת חוק ועושה "כל מאמץ כדי לאבטח את כל הנכסים, ללא קשר למיקומם" – אולי רמז לשערורייה הנוספת שהתעוררה בשבת, כאשר לקוחות הבחינו ב'היעלמותם' של מאות מיליוני דולרים בכסף המושקע בפלטפורמה. ריין מילר, היועץ הכללי של הסניף האמריקאי של FTX, צייץ בתגובה כי על הלקוחות לצאת מהאתר של הבורסה ולמחוק את האפליקציות שלה, מכיוון שהכל מלא וירוסים ופריצות – ומאוחר יותר טען כי החברה העבירה את הכסף שנותר לארנקי קריפטו שאינם מחוברים לרשת, כדי למנוע גנבות נוספות. הוא לא התייחס לטענה המופרכת הקודמת שלו, או לעובדה שעצם העברת הנכסים ללא התרעה אל מחוץ להישג ידם של הלקוחות גם היא גניבה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קריפטו מהונדס.
    אלכס 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פעם גנבו בכורה. אחר כך מלוכה. היום גונבים דעת וחשבון בנק. הכל להתעשרות מהירה חסרת הבנה. אפילו הקיבוצים הבינו את השפת הקפטליסטית. כנראה תגנוב, תשיג ,תתעשר. זה שם המשחק. עד הסוף המר.
    סגור