קריפטו

המלחמה בטרור עולה שלב: יחידה בצה"ל שמאתרת קריפטו של החמאס נחשפת

המלחמה בטרור נדרשת בחידוש טקטיקות המאבק שלה באופן מתמיד ואחד הצעדים החדשים ביותר שצה"ל נוקט הוא הקמת יחידה מיוחדת שמטרתה לאתר ארנקים דיגיטליים של ארגוני טרור
מערכת ice | 
מטבעות קריפטו (צילום shutterstock)
עיתון 'גלובס' חושף היום יחידה חדשה של צה"ל באגף מודיעין שהוקמה על מנת להילחם בטקטיקה חדשה של ארגוני הטרור שפועלים נגד ישראל, ובפרט חמאס. היחידה החדשה עושה את מה שנדמה כבלתי אפשרי ומטרתה לאתר חשבונות בנק והעברת כספים של מטבעות דיגיטליים בין הארגונים השונים שמנסים לממן פעילות טרור בארץ.
השימוש בקריפטו בקרב ארגוני טרור אינו מפתיע למדיי היות ולרוב הם מאמינים כי ניתן לבצע העברת כספים באופן אנונימי ולא איתור. בפועל, חברי היחידה שמשרתים בה בשירות הסדיר שלהם מספרים שהעברות קריפטו אינן אנונימיות וכי ניתן לאתר את המקור ממנו ההעברה הגיע ולעיתים גם את כתובת ה-IP המדויקת.
למרות שמדובר בהעברות כספים שקל לאתר, הגורמים מנסים להעביר סכומים קטנים על מנת שלא יאתרו אותם אך ניכרת הפעילות של תנודת הכספים בין אזורים שונים, דוגמת רצועת עזה והשטחים, בעיקר סביב אירועי פיגוע בארץ היות והכספים מיועדים לרכישת נשקים לביצוע פעולות שכאלו. 
אם ניתן לקבוע שארנק דיגיטלי מסוים משומש עבור פעילויות בלתי חוקיות לרשויות המדינה יש האופציה לעצור את הפעילות ועל כן לאחרונה נעצרה פעילות של החמאס וזאת בעזרת שיתוף פעולה עם חברות קריפטו שפועלות על מנת לעצור מעילה בכספים. 
אירועי טרור הם כמובן לא היחידים שעושים שימוש בלתי חוקי במטבעות. גם איראן שנמצאת תחת קשיים כלכליים ניכרים וכנ"ל לבנון עושות בהם שימוש ואיראן משתמשת ב-4.5% מהקריפטו בעולם ששווה למיליארד דולר בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה