קריפטו

דוג'קוין זינק לקראת דו"ח טסלה - אבל אז הגיעה האכזבה

מטבע הקריפטו שמקדם אילון מאסק רשם עלייה נרגשת לקראת הצגת הדו"ח הרבעוני של יצרנית הרכב החשמלי. ומה קרה לביטקוין, שטסלה היא אחת החברות המובילות באחזקות בו?
יאיר מור | 
דוגקוין (צילום pngwing.com edit ice)
הדו"ח של טסלה, שהוצג הלילה, גרם לשינויים לא רק במניות יצרנית הרכבים החשמליים והרשת החברתית טוויטר, אלא בנכסים נוספים. אחד מהם היה מטבע הקריפטו דוג'קוין, שאותו מקדם מאסק בשנה וחצי האחרונות.
בשעה שלפני הצגת הדו"ח של יצרנית הרכבים החשמליים, זינק מחירן של דוג'קוין בשיעור של קרוב לשלושה אחוזים, ממוצע של 5.9 סנט בשעות המוקדמות יותר עד 6.06 סנט בשנייה של סגירת המסחר בוול-סטריט ותחילת הצגת הדו"חות.
עם זאת, לאחר הצגת הדו"ח חזר דוג'קוין לרדת, הגיע לשער הנמוך ביותר שלו מאז השבת שעברה - 5.84 סנט - אך לאחר מכן עלה חזרה לממוצע של כמה שברירי אחוז מתחת ל-6 סנט.
לא ברור מה בדיוק גרם לשינויים בדוג'קוין סביב הצגת הדו"ח של טסלה, שכן היא לא היתה צפויה או אמורה להודיע על שום דבר שניתן לקשור אותו למטבע. ההסבר האפשרי היחיד הוא שמכירות הרכבים החשמליים של החברה, והמניה שלה, נקשרו עם דוג'קוין בשל קידום המטבע על ידי מאסק, ולכן, כאשר התברר כי החברה פספסה את התחזיות, המטבע המזוהה עם המייסד והמנכ"ל הגיב גם הוא באכזבה.
נתון מעניין לא פחות שמקשר בין דו"ח טסלה לשוק הקריפטו הוא ביטקוין. אחרי הכל, טסלה היא החברה הציבורית בעלת אחזקת הביטקוין הרביעית בגודלה בעולם, אחרי MicroStrategy המחזיקה 130,000 ביטקוין (כ-2.5 מיליארד דולר), Galaxy Digital Holdings המחזיקה כ-16,400 ביטקוין (מעל 300 מיליון דולר) ו-Voyager Digital המחזיקה ביותר מ-12,000 ביטקוין (כ-230 מיליון דולר). טסלה עצמה החזיקה בעבר ביטקוין בשווי של מיליארדי דולרים - אך ברבעון השני מכרה את הרוב, תמורת כ-940 מיליון דולר.
אמש, לקראת הצגת הדו"ח, חשפה החברה כי ברבעון השלישי לא מכרה ולא קנתה ביטקוין, והאחזקה שלה במטבע נשארה יציבה למדי - 218 מיליון דולר לעומת 222 מיליון ברבעון הקודם. לכן, דווקא המטבע היחיד שלטסלה יכולה להיות עליו השפעה קריטית הגיב באדישות מוחלטת למסמכים שהגישה אתמול, ולא רשם שום שינוי ראוי לציון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה