קריפטו

ביטקוין במקום זהב: מעצמת הכלכלה העולמית מאמצת את הקריפטו

צעירים בהודו זונחים את אפיקי ההשקעה המסורתיים ובוחרים להשקיע במטבעות הקריפטו. לפי ההערכות מדובר בכ-20 מיליון משקיעים פרטיים. איך מגיב הרגולטור?
מערכת ice |  4
מדדי קריפטו (צילום unsplash)
עולם הקריפטו מושך משקיעים צעירים ברחבי הגלובוס אבל כשמדובר באחת מהכלכלות הגדולות בעולם, יש בכך בשורה של ממש העשויה להשפיע לטובה על הסיכויים של השוק השנוי במחלוקת. בהודו יש 750 מיליון תושבים המחוברים לאינטרנט, והם מביעים עניין הולך וגובר בהשקעות קריפטו. עם מאות מיליונים נוספים הצפויים להתחבר בקרוב לרשת, פוטנציאל הצמיחה רחוק ממימוש.
לפי הערכות, כבר היום ישנם 20 מיליון משקיעי קריפטו פרטיים והיד עוד נטויה. בעוד הוריהם השקיעו באופן מסורתי בזהב - שוק פופולרי ביותר בהודו - הצעירים של היום, רובם מתחת לגיל 35 מעוניינים דווקא בביטקוין ובאת'ריום בתיק ההשקעות שלהם.
 
הממשלה ההודית שינתה לאחרונה את גישתה כלפי המטבעות הקריפטוגרפיים. במשך שנים הביע הבנק המרכזי בהודו התנגדות למטבעות אלו, מחשש שהם משמשים להלבנת כספים ומימון טרור. בשנה שעברה עוד דן בפרלמנט ההודי באפשרות לאסור מסחר קריפטו. השנה לעומת זאת, החליטה ממשלת הודו למסות רווחים מנכסי קריפטו - מה שעשוי להוות שלב משמעותי בדרך לאימוץ מטבעות אלה כלגיטימיים. 
 
בורסת הקריפטו הגדולה בהודו CoinDCX הפכה בשנה שעברה ליוניקורן הקריפטו הראשונה במדינה בזכות הערכת שווי של 1.1 מיליארד דולר. אצלם מדווחים ש-70% מעשרה מיליון הסוחרים אצלם הם בין הגילאים 18-34. הבורסות המתחרות מדווחות על נתונים דומים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היו עניים ויהפכו לעניים מרודים (ל"ת)
    ירון 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מאיפה להודים סכומים כה גדולים לביטקויין
    בן ארצי 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדפיסים כסף כמו זבל
    סגור
  • כתבה פרסומית הם מיואשים (ל"ת)
    יצמח 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • והביטקויין נופל ב 6 אחוז (ל"ת)
    A א 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור