קריפטו

המשבר בקריפטו מגיע למשקיעים: ההשקעות בשפל

באיחור מה, המשקיעים הגדולים מתחילים לסגת משוק הקריפטו ומצמצמים את ההשקעות בתחום לשפל של שנה. יועצים ממליצים לחברות להניח שהשוק יישאר בשפל למשך שנתיים

יאיר מור | 
קריפטו בירידה (צילום vecteezy)
חברות העוסקות בשוק הקריפטו מרגישות כעת את השלכותיו של המשבר בשוק המטבעות הדיגיטליים בפרט ובעולם בכלל, כך לפי נתוני חברת המחקר PitchBook שפורסמו על ידי סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
ברבעון השני של 2022 – החודשים אפריל, מאי ויוני – עמד סך השקעות הון הסיכון בחברות מתחום הקריפטו על 6.76 מיליארד דולר. זוהי צלילה של 31% לעומת הרבעון הראשון של השנה, והסכום הנמוך ביותר שהושקע בשוק הזה מזה שנה שלמה.
מעניין לציין כי דווקא הרבעון הקודם, שבמהלכו צנח השוק לשפל של כשנה וחצי, היה רבעון השיא של כל הזמנים בהשקעות הון סיכון בחברות קריפטו, עם סכום כולל של 9.85 מיליארד דולר. לדברי רוברט לֶה, אנליסט טכנולוגיה פיננסית בפיצ'בוק, "למרות ששווקי הקריפטו החלו להאט כבר בנובמבר-דצמבר, העסקאות הללו כבר היו בדיונים, ולכן הן נסגרו ברבעון הראשון". כלומר, למשקיעים לוקח זמן להגיב לתנועות בשוק, ולכן סכום השיא של העסקאות שנסגרו ברבעון הראשון משקף את הזינוק של אוקטובר-נובמבר לשיא של כל הזמנים, ולא את הצניחה שהגיעה אחריו.
כעת, אומר לה, "כולם מהססים מאוד לסגור עכשיו עסקאות", כך ששוק הקריפטו הדביק את הפער מול השוק הכללי ושוק הטכנולוגיה בפרט, שרשמו השנה ירידות ממוצעות של כ-30%. הוא צופה כי לאחר קריסת טרה והצרות של צלזיוס הישראלית ומקבילות בינלאומיות, לצד פיטורים בבורסות Coinbase, Gemini ו-Crypto.com, יראה השוק הזה מאפיינים משבריים נוספים שניתן לראות כבר מספר חודשים בשוק הכללי.
דייויד פקמן, שותף מנהל בחברן ההון סיכון CoinFund המתמקדת בהשקעות קריפטו, אישר כי בחודשים האחרונים עסקאות השקעה בתחום הקריפטו נופלות, ומשקיעים מושכים הצעות שכבר הוגשו, ומוסיף כי הוא צופה עוד פיטורים והורדות הערכות שווי. "מה שאתם רואים עכשיו הוא שהערכות (שווי לחברות בשלב) סיד ירדו בכ-20%, (הערכות שווי של חברות בהליכי) סבב א' ירדו בכ-50%, ו(הערכות שווי של חברות בהליכי) סבב ב' והלאה ירדו בכ-70%". הוא הוסיף כי הוא מייעץ לחברות איתן הוא עובד להניח שהכסף בקופה צריך להספיק לשנתיים שבמהלכן יהיה קשה עד בלתי אפשרי להשיג השקעות חדשות. "השוק הולך להישאר בירידה לטווח ארוך. הוא לא הולך לזנק בחזרה עוד חודש", הוא אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה