קריפטו

הקריסה בקריפטו: יצירות האמנות הדיגיטליות כבר לא מושכות קונים

נכסי NFT רשמו בחודש יוני שפל של שנה בסכום הכולל שגרפו, מה שהחזיר את התחום לימים שלפני הזינוק ההיסטרי שלו. למה דווקא הקופים המשועממים הצליחו להתחמק מהמגמה?
יאיר מור | 
NFT (צילום freepik)
שוק ה-NFT רשם בחודש יוני שפל של שנה, כאשר סך הכסף שהחליף בו ידיים הסתכם במעט יותר ממיליארד דולר, כך מסרה חברת מחקר הבלוקצ'יין Chainalysis לעיתון הבריטי גרדיאן בסוף השבוע. לא רק שזהו הנתון הנמוך ביותר בשנה האחרונה, אלא שהוא גם נמוך בהפרש אדיר – צניחה של יותר מ-50% לעומת יותר מ-2 מיליארד ביולי 2021 ויותר מ-80% לעומת סכום של יותר מ-5 מיליארד דולר בחודש מאי.
שוק ה-NFT זינק ב-2021 פעמיים: בפעם הראשונה בפברואר, כאשר נסק ממכירות שנמדדו באלפי דולרים לכאלו שכבר נמדדו במיליונים, ובפעם השנייה ביולי, כאשר זינקו מ-648 מיליון דולר ביוני ליותר ממיליארד דולר. בכל החודשים שבין יולי 2021 ליוני 2022 עמדו מכירות ה-NFT על מספר מיליארדי דולרים בכל חודש, כאשר בינואר ופברואר 2022 נרשמו מכירות בסך 10 מיליארד דולר בחודש – אך אז החלה צניחה, כאשר בחודש מרץ נמכרו נכסים כאלו בסכום כולל של פחות מ-6 מיליארד דולר, באפריל כ-7.5 מיליארד, במאי כ-5 מיליארד וביוני, כאמור, בקושי מיליארד בודד.
אית'ן מקמאהון, כלכלן ב-Chainalysis, אמר לגרדיאן כי "הירידה הזו בהחלט קשורה להאטה הכללית בשווקי הקריפטו. זמנים כאלו מובילים באופן בלתי נמנע להתלכדות בשווקים המושפעים, ועבור שוק ה-NFT סביר שנראה נסיגה במונחי אוספים וסוגי NFT שזוכים להתבלט".
ההאטה בשוק היצירות הייחודיות מבוססות הבלוקצ'יין מתגלמת בסיפורו של הציוץ הראשון בתולדות טוויטר, שנמכר על ידי ג'ק דורסי, המייסד והמנכ"ל לשעבר, בסוף השנה שעברה תמורת 2.9 מיליון דולר. באפריל האחרון ניסה הרוכש למכור אותו הלאה, אך עצר את המכירה ב-14,000 דולר כאשר הבין שההצעות כבר לא יגיעו לסכום ששילם על הנכס.
חברת DappRadar, שמנטרת שווקים ואפליקציות מבוזרים (או, במלים אחרות: שירותי קריפטו), אמרה לעיתון כי עדיין קיימת דרישה יציבה לנכסי NFT מאוספים מוכרים, כמו BAYC ("מועדות היאכטות של הקופים המשועממים"), שירדו רק באחוז בודד בחודש האחרון, למחיר בסיס של 90,000 דולר לקוף הזול ביותר."אוספים מהשורה הראשונה מציגים ביצועים טובים בהרבה מרוב נכסי ה-NFT", אמר מנהל המחקר, פדרו הררה.
בינתיים, את שנת 2022 יסגור שוק ה-NFT בעלייה משמעותית לעומת 2021. זאת מכיוון שב-2021 הסתכמו מכירות ה-NFT בכ-40 מיליארד דולר, ובמחצית הראשונה של 2022 הן הגיעו כבר ל-42 מיליארד. אך בחלוקה למחציות, נראה שהמחצית השנייה תהיה מוצלחת הרבה פחות מהראשונה, ומהתקופה המקבילה לפני שנה, או לכל הפחות לא תציג זינוקים של מאות אחוזים כמו אלו שנרשמו ב-2021.
תגיות NFT | מכירות | קריפטו
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה