קריפטו

דוג'קוין סוף סוף מזנק – למה דווקא עכשיו?

המטבע שחווה שיא לפני כמעט שנה, אך בזמן האחרון דשדש ודעך, מזנק ביממה האחרונה באופן משמעותי. מה גורם לקפיצה הפתאומית והאם היא צפויה להמשיך?
יאיר מור | 
דוג'קוין (צילום unsplash)
דוג'קוין, מטבע הקריפטו שהפך ללהיט לפני כשנה אך דעך במהרה ובחודשים האחרונים התרחק יותר ויותר מרשימת עשרת המטבעות הגדולים בעולם, זינק ביממה האחרונה באופן משמעותי. נכון לשעה אחת וחצי אחרי הצהריים, הוא רשם קפיצה בשיעור של כמעט 14% והגיע לראשונה זה יותר מחודש למחיר שעל סף 14 סנט למטבע. זאת לאחר שבשבועות האחרונים דשדש כמעט כל הזמן בין 11 ל-12 סנט.

הסיבה לזינוק, ככל הנראה, היא הודעה של חברה שרוב העולם כלל לא שמע עליה: Bitcoin of America (להלן: BoA). חברת הפינטק האמריקאית מספקת כספומטים מיוחדים, שמלבד משיכת כספים בעזרת כרטיסי חיוב ואשראי מאפשרת גם קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו. הכספומטים שלה תומכים כמובן בביטקוין, כפי שמתחייב משמה, ובשנה שעברה הוסיפה תמיכה באת'ריום ובלייטקוין. לפי החברה, היא הציבה עד היום יותר מ-1,800 כספומטים כאלה ב-31 מדינות בארה"ב.
אתמול הכריזה החברה כי היא מוסיפה תמיכה גם למטבע שהחל כבדיחה ואומץ על ידי המיליארדרים אילון מאסק ומארק קיובן. "דוג'קוין סוף סוף כאן", נכתב בתמונה ששיתפה החברה, מתחת לפוסט לפיו "החדשות יצאו! דוג'קוין זמין כעת בכספומטים של BoA".

ייתכן שתרומה נוספת לעלייה הפתאומית של המטבע מגיעה מהתאריך של אתמול – שאולי גם היה הגורם לתזמון הודעתה של BoA. 23 במרץ הוא "יום הגורים הלאומי" – מעין חג שנוצר ב-2006 על ידי פעילת זכויות בעלי חיים אמריקאית כדי לעודד מודעות לאימוץ גורי כלבים. כזכור, סמלו של דוג'קוין הוא כלב מסוג שיבה-אינו (מטבע שעלה אף הוא, אגב, ביותר מ-5% ביממה האחרונה), כך שאולי הדיבורים על גורי כלבים עורר גל חדש של השקעות במטבע הזה. עם זאת, בהחלט סביר להניח שבלי קשר לסיבות לקפיצה – ההתלהבות הרגעית תדעך שוב בקרוב, ודוג'קוין יירד שוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה