קריפטו

אירופה נגד קריפטו: זו ההודעה הדרמטית של האיחוד

היבשת העשירה מאוד לא רוצה שאזרחיה ישקיעו בנכסים דיגיטליים, ובימים האחרונים ביצעה צעד נוסף כדי לנסות למנוע מהם לעשות זאת
יאיר מור |  1
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום pixabay)
האם אירופה נוטה לאסור על אזרחיה לבצע עסקאות קריפטו, או לפחות להגביל את פעילותם בתחום? בימים האחרונים פרסמו רשויות היבשת הודעה בה הן קוראות לאנשים שלא להשקיע במטבעות ונכסים קריפטוגרפיים, משום שרובם "מסוכנים וספקולטיביים ביותר" ו"אינם מתאימים לרוב הצרכנים כהשקעה או כאמצעי לתשלומים וחילופין".
בהודעה, שעליה חתומות שלוש רשויות המכונות ESAs (ראשית תיבות של "הרשויות המפקחות של אירופה") – EBA (רשות הבנקאות האירופית), ESMA (הרשות האירופית לניירות ערך) ו-EIOPA (הרשות האירופית לביטוחים ופנסיות) – נאמר כי "צרכנים ניצבים בפני אפשרות ריאלית מאוד להפסד כל הכסף שהשקיעו אם ירכשו את הנכסים הללו. על צרכנים להיות ערניים לסיכונים של פרסומים מטעים, כולל באמצעות רשתות חברתיות ומשפיענים. על צרכנים להיות זהירים במיוחד מהבטחות לרווחים מהירים או גבוהים – במיוחד אלה שנראים אמתיים מכדי להיות אמתיים".
הרשויות הדגישו כי מי שמשקיע את כספו בקריפטו – לא זוכה להגנה: "אתם עלולים לאבד את כל הכסף שתשקיעו; מחירים עלולים לצנוח ולזנק במהירות בפרקי זמן קצרים; אתם עלולים ליפול קרבן להונאות, תרמיות, טעויות תפעוליות או מתקפות סייבר; ולא סביר שיהיו לכם זכויות כלשהן להגנות או פיצויים אם דברים ישתבשו".
ההודעה ממליצה לא להשקיע סכום שהמשקיע לא יכול להרשות לעצמו להפסיד, לקחת בחשבון את הסיכונים, להבין איך עובד התחום, לבדוק אם ההשקעה נעשית באמצעות גופים אמינים שאין להם הסתבכויות חוקיות, לבדוק את אפשרויות ההגנה על המכשירים מהם מתבצעות העסקאות ואפשרויות השמירה של קודי הגישה לארנק הקריפטו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אותה כתבה לאורך שנים
    חכם חנוכה 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובנתיים שוק הקריפטו מתרחב, אנשים יוצאים ממרוץ העכברים תבחרו היכן תרצו להיות ....
    סגור