קריפטו

הביטקוין מזנק ב-8%, מה הסיבה לעלייה הפתאומית?

נשיא ארה"ב ביידן אמור לחתום על דו"ח נשיאותי העוסק במטבעות דיגיטליים והסדרת הרגולציה בתחום, אך בשל החשש לשימוש רוסיה במטבעות הקריפטו כדי לעקוף את הסנקציות, משקיעים רבים חששו מהדו"ח האמריקאי. אבל אז הגיעה הודעה מפתיעה
מערכת ice | 
קריפטו (צילום unsplash)
לאחר תקופה של חוסר יציבות שגם כללה ירידות חדות, מטבע הקריפטו הבכיר, הביטקוין, מזנק ביממה האחרונה ומשלים עלייה של מעל 8% ונסחר בשעה האחרונה בשער של 42,165 דולר.
העלייה של הביטקוין דחפה איתה את שאר שוק המטבעות הדיגיטליים, כאשר מוביל העליות הוא המטבע LUNA שעלה ביותר מ 20% ביממה האחרונה. האת'ריום גם הוא בעלייה של 7% לשער של 2,753 דולר, והדוג'קוין ניצל ברגע האחרון משפל ענק ועם עלייה קטנה נסחר סביב שער 0.12 דולר.

מה הסיבה לעלייה? אסף אלמליח אנליסט קריפטו-פיננסי בכיר בבית ההשקעות למטבעות דיגיטליים  Proxibit, אומר כי את העליות ניתן לקשר לדו"ח נשיאותי העוסק במטבעות דיגיטליים והסדרת הרגולציה בתחום עליו אמור לחתום היום הנשיא ביידן. 
בשל הקונפליקט עם רוסיה ובטענה שהרוסים ישתמשו במטבעות דיגיטליים על מנת לעקוף את הסנקציות המוטלות עליהם, משקיעים רבים ראו בדו"ח סיבה לדאגה וחששו שהממשל האמריקאי ינהג במטבעות הדיגיטליים ביד קשה.
 
ההודעה לעיתונות שתוכננה להתפרסם היום, הודלפה אתמול באתר משרד האוצר והספיקה להימחק. בהודעה התייחסה שרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן: "צו נשיאותי בנושא מטבעות דיגיטליים יתמוך בחדשנות אחראית בתחום" כך נכתב בהודעה. יתרה מכך ביקשה ג'נט ליצור שיתופי פעולה בין משרד האוצר לסוכנויות וקולגות "שיפיקו דו"ח על עתיד הכסף ומערכות התשלומים".
יש לציין שג'נט נקטה בגישה מאוזנת ואמרה כי הצו יעסוק בסיכונים הקשורים למימון בלתי חוקי, הגנה על צרכנים ומשקיעים ומניעת איומים על המערכת הפיננסית והכלכלה הרחבה יותר.

גרף העלייה של הביטקוין. צילום מסך אתר יאהו
ההתייחסות הזו של משרד האוצר האמריקאי קיבלה פרשנות חיובית בשווקים ושווקי שוק המטבעות הדיגיטליים קפץ ביותר מ 6% בפחות מיממה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה