קריפטו
בננה על הקיר: גאונות שיווקית או אבסורד מוחלט?
בננה בשווי 6.2 מיליון דולר: טירוף בלאק פריידיי או מהלך שיווקי גאוני? ראש ממשלת ליברלנד אוכל בננה יקרה, מאוד
בזמן שבלאק פריידי שובר שיאים במכירות, עולם האמנות והקריפטו סערו גם כן בעקבות רכישת היצירה "קומיקאי" – בננה אמיתית המודבקת לקיר באמצעות נייר דבק. את היצירה רכש יזם הקריפטו הסיני ג'סטין סאן, תמורת 6.2 מיליון דולר. היצירה, שנוצרה בשנת 2019 על ידי האמן האיטלקי מאוריציו קטלאן, הוצגה לראשונה ביריד האמנות Art Basel במיאמי, ועוררה אז תגובות מעורבות. כעת, עם מכירתה בסכום כה גבוה, השאלות סביב ערכה האמנותי והמסר שהיא מעבירה מתחדדות.
סאן, מייסד פלטפורמת המטבעות הקריפטוגרפיים TRON, הצהיר כי היצירה "מייצגת תופעה תרבותית המגשרת בין עולמות האמנות, הממים וקהילת המטבעות הקריפטוגרפיים".
הוא אף הוסיף כי בכוונתו לאכול את הבננה כחלק מהחוויה האמנותית, ובכך להדגיש את הארעיות והחולף שבאמנות. הצהרה זו מעוררת תהיות: האם מדובר במהלך שיווקי מבריק המשלב בין אמנות לקידום עולם הקריפטו, או שמא זהו אבסורד המצביע על מצבה הנוכחי של תרבות הצריכה והאמנות?
היצירה "קומיקאי" עצמה נועדה לעורר דיון על ערך האמנות והספקולציות בשוק האמנות העכשווית. קטלאן, הידוע ביצירותיו הסאטיריות, התייחס ליצירה כפרשנות כנה על מה שאנחנו מעריכים.
עוד ב-
עם זאת, הביקורות לא איחרו להגיע, ורבים רואים ברכישה זו סימן לאבסורד ולחוסר המשמעות שהאמנות העכשווית עשויה להגיע אליו. האם רכישת הבננה המודבקת לקיר בסכום עתק היא ביטוי לגאונות שיווקית, או שמא היא משקפת את האבסורד שבתרבות הצריכה והאמנות המודרנית? וגם, איך הבננה לא התקלקלה מאז 2019?
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.הקונה הבא ישלם בקריפטורועי 11/2024/30הגב לתגובה זו0 0על הבננהסגור