קריפטו

האם הפיכת אל סלבדור ל"מדינת הקריפטו" היא כישלון?

כבר שלוש שנים שביטקוין הוא אמצעי תשלום חוקי באל סלבדור ועדיין צרכנים מהססים להשתמש בו
שרון בירקמן | 
נאיב בוקלה נשיא אל סלבדור (צילום By AndreX - Own work)
אל סלבדור הפכה למדינה הראשונה בעולם שאימצה את ביטקוין כאמצעי תשלום חוקי. ההשקה היתה מהירה במיוחד: הנשיא נאיב בוקלה הודיע על כך רק שלושה חודשים קודם לכן. כל אזרח סלבדורי יכול היה לקבל בחינם שלושים דולר בביטקוין אם הוריד את האפליקציה הממשלתית. בוקלה גם הודיע שוב ושוב שהמדינה רוכשת אלפי ביטקוין לשמירה במאגר.
ממחקר של בית הספר למינהל עסקים של ייל עולה כי אמנם הייתה מודעות "מרשימה" לאפליקציה הממשלתית, אך רוב הצרכנים הפסיקו להשתמש בה לאחר שניצלו את הבונוס. במפתיע, זה לא קרה בגלל התנודתיות של הביטקוין אלא מפני שהאפליקציה לא איפשרה להם להישאר אנונימיים.

בוקלה הודה בראיון למגזין טיים בסוף אוגוסט כי ביטקוין לא אומץ באופן נרחב כפי שקיווה. "זה יכול היה לעבוד טוב יותר ויש עוד זמן לשפר", אמר בוקלה בראיון, "אבל זה לא הביא לתוצאות שליליות. להפך, זה העניק לנו מיתוג, זה הביא לנו השקעות, זה הביא לנו תיירות".
סמסון מאו, שעבד מקרוב על יוזמות הביטקוין של אל סלבדור וכעת עומד בראש חברת JAN3, נותן למדיניות של אל סלבדור ציון B+. לדבריו, אף שחשוב להכיר לאזרחי המדינה את הביטקוין, המשימה עלולה להתגלות כאתגר שכן לדבריו "טבעי להסס לאמץ משהו שנחשב למסובך או מסוכן". 
בוקלה, מצידו, ממשיך להאמין בביטקוין. "אלה שחסכו בביטקוין כששחררנו אותו הרוויחו הרבה כסף", אמר בוקלה בראיון לטיים. ממשלת בוקלה ממשיכה בשקט לאסוף ביטקוין ומוסיפה 1 ביטקוין ביום לדוח שלה. נכון לעכשיו, המדינה מחזיקה ב-5,865 ביטקוין בשווי 320 מיליון דולר.
מאו מאמין שאל סלבדור צריכה להתמקד בשימושים המעשיים של ביטקוין ואיך יוכל להועיל לצרכנים סקרנים שעדיין לא קפצו למים. "זה לא רק להציע ביטקוין; זה להראות לאנשים איך זה יכול לשפר את חייהם, במיוחד בתחומים כמו העברות כספים, חיסכון ועסקאות קטנות". אל סלבדור היא אחת המדינות המובילות בעולם בהעברות הכספים מחו"ל. עמלות העברות גבוהות מספקי שירותי העברות במזומן פוגעות בצורה משמעותית בהכנסות של משפחות, ותהליכי ההעברה יכולים להימשך ימים עד שהם מאושרים. ביטקוין יכול להקל על ההעברות ולהפוך אותן לזולות ומהירות יותר, וכך לאפשר למשפחות לקבל יותר כסף.
"אל סלבדור היתה חלוצה, ומדינות אחרות עוקבות אחר ההתקדמות שלה", אמר מאו למגזין Cryptonews. "האתגרים שניצבים כאן הם טבעיים לכל יוזמה פורצת דרך, והם מספקים לקחים חשובים לאחרים. רבות מהמדינות יראו בביטקוין פוטנציאל לריבונות פיננסית ולהעצמה כלכלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה