קריפטו

אוגוסט של פישינג והונאות קריפטו נוספות: 310 מיליון דולר נגנבו

310 מיליון דולר נגנבו בהונאות קריפטו במהלך חודש אוגוסט, מה שהופך אותו לחודש השני הגרוע ביותר של 2024. שתי מתקפות פישינג אחראיות לעיקר הכסף הגנוב
שרון בירקמן | 
הונאת קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מנתוני חברת אבטחת הבלוקצ'יין סרביק עולה כי באוגוסט 2024 נרשמו בתחום הקריפטו הפסדים של 310 מיליון דולר כתוצאה מהונאות שונות, מה שהופך אותו לשני מבין החודשים הגרועים השנה.
הגורם המרכזי להפסדים באוגוסט היה מתקפות פישינג, שגרמו לנזק מצטבר של כ-293 מיליון דולר מתוך הסכום הכולל. שתי מתקפות פישינג רחבות היקף שגרמו להפסדים של 238 מיליון דולר בביטקוין ו-55 מיליון דולר במטבע היציב DAI.
גניבות קטנות יותר נרשמו כתוצאה מהתקפות על פרויקטים בתחום הקריפטו. בתחילת אוגוסט נפרצה Ronin, רשת  Sidechain המבוססת על טכנולוגיית Ethereum Virtual Machine (EVM) , על ידי האקר 'כובע לבן' שגנב ממנה 4,000 ETH בשווי של 9.85 מיליון דולר.

מתקפות הלוואות בזק (Flash Loan), הביאו להפסדים נמוכים יחסית של 1.2 מיליון דולר בלבד באוגוסט, לעומת חודשים קודמים.
ירידה נרשמה בהונאות האקזיט. 800 אלף דולר בלבד נגנבו בהונאות אקזיט באוגוסט, לעומת כ-3 מיליון דולר ביולי.
נוכלים החלו לשלב בהונאות כספומטים (ATM) וקיוסקים של קריפטו, ובכך לנצל את נקודות החלפת המטבעות הדיגיטליים. השימוש בכספומטים ובקיוסקים קריפטו, הפך למרכיב משמעותי בהונאות כלפי הציבור הרחב. על פי מרכז תלונות האינטרנט של ה-FBI, בשנת 2023 הוגשו למעלה מאלפיים תלונות על ניצול כספומטים וקיוסקים של קריפטו להונאות. רוב המתלוננים היו מעל גיל 60.
דוח Chainalysis האחרון מ-15 באוגוסט, מצביע על ירידה כללית בעסקאות בלתי חוקיות בתחום הקריפטו ב-2024. עם זאת, עולה מהדוח כי ישנה עלייה משמעותית בפעילויות פליליות כמו פריצות ותקיפות כופרה. עד סוף יולי הגיע הערך המצטבר של מטבעות קריפטו גנובים ל-1.58 מיליארד דולר – עלייה של 84% לעומת השנה שעברה.
בתחילת השנה ערך ה-FBI מבצעי אכיפה רחבי היקף, בהם אותרו קרוב ל-3,000 בלדרי כספים שגייסו והעבירו כספים עבור רשתות הונאה בינלאומיות. נראה כי רשתות הפשע החלו לגייס סטודנטים לאיסוף תשלומים ופתיחת חשבונות בנק מזויפים לצורך העברות כספים בלתי חוקיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה