קריפטו

צמיחה או צניחה: כיצד עשוי להשפיע המהלך של מורגן סטנלי על הביטקוין?

בעוד שמחיר הביטקוין ירד מתחת ל-60,000 דולר והשוק נמצא בתקופה סוערת עקב חששות מקריסת שוק המניות ומיתון בארה"ב, מורגן סטנלי מכינה מהלך משמעותי בשוק הפיננסי עם הצעת קרנות סל של ביטקוין ללקוחות בעלי אמצעים. האם המהלך ישפיע על יציבות השוק?
רפאל בן זקרי | 
מורגן סטנלי (צילום shutterstock)
מורגן סטנלי נמצאת במרכז ההתפתחויות האחרונות בשוק הפיננסי עם הכרזתה על כוונתה להציע קרנות סל של ביטקוין (ETFs) ללקוחות נבחרים. המהלך הזה מגיע כאשר מחיר הביטקוין ירד לאחרונה מתחת ל-60,000 דולר, וזאת אחרי תקופה של שיאים מוקדם יותר השנה. החששות מקריסת שוק המניות ומיתון פוטנציאלי בארה"ב, לצד אזהרת ה-FBI בנוגע לסיכונים הקשורים לקריפטו, תרמו לאי הוודאות בשוק. האם היוזמה הזו תוביל ליציבות מחודשת בשוק הביטקוין או אולי לשינוי במעמדו כנכס פיננסי לגיטימי בשוק המיינסטרים?
לפי הפרסום בפורבס, מורגן סטנלי תאפשר ל-15,000 יועציה הפיננסיים להציע את ה-ETFs, אך רק ללקוחות בעלי נכסים בשווי של לפחות 1.5 מיליון דולר, נכונות לבצע השקעות ספקולטיביות וסבילות סיכון גבוהה. הקרנות המדוברות הן מבית BlackRock ו-Fidelity, שניים מהשמות הגדולים בתחום. השאלה הגדולה כעת היא האם המהלך של מורגן סטנלי באמת מסוגל להשפיע לטובה על שוק הביטקוין.
למרות ההצלחה הראשונית של קרנות הסל של הביטקוין בוול סטריט, בנקים גדולים כמו גולדמן זאקס, JPMorgan, Bank of America ו-Wells Fargo היססו להציע מוצרים אלו ללקוחותיהם. לארי פינק, מנכ"ל BlackRock, שינה את עמדתו לגבי הביטקוין, וכינה אותו לאחרונה "מכשיר פיננסי לגיטימי", שינוי משמעותי מהשקפתו ב-2017 על ביטקוין כ"אינדקס להלבנת כספים".
נראה כי המהלך אכן מסוגל להגביר את הנזילות והיציבות בשוק, מאחר ויותר משקיעים מוסדיים ייכנסו לשוק. תיתכן גם עלייה בביקוש לביטקוין בעקבות ההכרה של מוסדות פיננסיים גדולים כמו מורגן סטנלי. עם זאת, ייתכן כי המהלך יוביל לעלייה בסיכונים בשוק הקריפטו. המשקיעים החדשים עלולים להגיב בחוסר יציבות ותנודתיות למחירים. הצלחת קרנות הסל של ביטקוין עלולה להוביל לשינויים בשוקי הפיננסים המסורתיים. ייתכן כי עוד בנקים וגופים מוסדיים יאמצו את הביטקוין וקרנות סל מבוססות קריפטו, מה שעשוי לשנות את המאזן בין המערכת הפיננסית המסורתית לבין זו הדיגיטלית.
שוק הקריפטו מתמודד כרגע עם נזילות נמוכה, שהשפיעה על יציבות מחיר הביטקוין. מומחים בשוק, כמו ג'אג קונר מ-Bitfinex, מציעים שתקופה זו של נזילות נמוכה, שניתן לייחס אותה לעיתים לגורמים עונתיים, יכולה לשמש כאזור צבירה לביטקוין, עם מחירים הצפויים לנוע בין 61,000 ל-70,000 דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה